וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני זכויות אדם: מה ישראל מסתירה בעזה?

שני ארגונים שמבקשים להכניס לרצועה פקחים מטעמם, טוענים כי צה"ל מונע מהם לעשות זאת. "ישראל פועלת כמו בורמה, צפון קוריאה וסוריה"

ארגוני זכויות האדם "ווטש" ו"בצלם" טענו היום (ראשון) כי ישראל ממשיכה לחסום חקירות עצמאיות בנוגע לחשדות בדבר הפרה של דיני המלחמה בידי צה"ל והכוחות הצבאיים של חמאס ברצועת עזה, בכך שהיא מונעת מפקחי זכויות אדם עצמאיים להיכנס לרצועה.

שני הארגונים שהגישו בקשות לאישורי כניסה דרך מחסום ארז בחודש ינואר שעבר, נתקלו לטענתם בסחבת מתמשכת מצד יחידת צה"ל הבוחנת את הבקשות. בחודש פברואר הודיע צה"ל לארגון "ווטש" כי הוא דחה את בקשתו. צה"ל דחה גם את בקשתו הראשונה של "בצלם" להיכנס לרצועה ואילו הבקשה השנייה שהגיש הארגון לא זכתה לטענתו למענה.

מנהלת חטיבת המזרח התיכון וצפון אמריקה בארגון לזכויות אדם "ווטש", שרה לי וויטסון, אמרה כי "סירובה של ישראל לאפשר לארגונים לזכויות האדם גישה לרצועת עזה, מעוררת חשדות כבדים לכך שקיימים דברים שישראל אינה רוצה שנראה או שהעולם ידע אודות הפעולה הצבאית שלה שם. אם אין לישראל דבר להסתיר, מדוע היא מסרבת לאפשר לנו להיכנס?"

מנכ"לית ארגון "בצלם", ג'סיקה מונטל, אמרה כי "ישראל מעמידה עצמה בשורה אחת עם בורמה, צפון קוריאה וסוריה, בכך שהיא מונעת כניסה של פקחי זכויות אדם עצמאיים. אזרחי ישראל זכאים לדעת את האמת אודות התנהלות כוחותינו ברצועה. גם טובתה של ישראל מחייבת שהתמונה המלאה תצא לאור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully