וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לבני לא אוהבת את תל אביב?

הממשלה החליטה שהנושא המרכזי בטקס העצמאות יהיה 100 שנה לתל אביב. יו"ר קדימה התנגדה, ומה היא הציעה במקום?

יו"ר קדימה ציפי לבני, תושבת תל אביב, לא מעוניינת שחגיגות 100 שנה לעיר העברית הראשונה תעמוד במרכז טקס הדלקת המשואות שייערך ביום העצמאות השנה. "הנושא של הערב חייב להיות מאחד", אמרה היום (ראשון) לבני בישיבת הממשלה, "אנו חיים בחברה של מחלוקות ואל לנו לעשות מעשים שיסמלו את התחושה הקיימת גם כך של 'מדינת תל אביב'". על אף ההתנגדות, הממשלה קיבלה את הנושא.

לבני הגישה ערר על החלטת הוועדה לענייני סמלים וטקסים בעניין הנושא המרכזי לטקס, וביקשה לדון בנושא בישיבת הממשלה. לבני תמכה בנושא אחר שעלה בוועדה: "חזית ועורף – מדינה אחת". לדבריה, "ניתן להרחיב את נושא האירוע שיכלול יותר מאלמנט אחד, אך תהיה זו טעות לייחד את האירוע המיוחד הזה בשנה הבלתי שגרתית הזו רק לציון העיר תל אביב".

"אני נולדתי בתל אביב, אני גרה בה עד היום ואני אוהבת אותה", ציינה לבני, "כשהתכנסה הוועדה ובדקה לאיזה נושא יתחברו תושבי המדינה, התנגדתי שנושא 100 השנים להיווסדה של העיר יהיה הנושא המרכזי. ניתן לציין את הנושא באירוע וראוי שכך יהיה, אך הוא לא יכול להיות הנושא הבלעדי של האירוע. זה אירוע שנועד לחבר את העם מעל כל המחלוקות ותחושות הניכור שקיימות גם כך. אין מקום בו לציניות ועליו לתת ביטוי הולם לכל חלקיה של החברה הישראלית".

בתגובה אמר שר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג כי "לא בכל שנה, העיר העברית הראשונה מציינת 100 שנה של ציונות, של עבריות, של התחדשות עם ישראל בארצו. זוהי עיר שקמה לא על אתר היסטורי, אלא מתוך חולות נודדים. תל אביב זה דוד בן גוריון, ביאליק, גוטמן ואלתרמן. תל אביב זה חיי הרוח, התרבות והיצירה הישראלית. תל אביב זה הכרזת המדינה והתחדשות השפה והמורשת עבור ציבור גדול בישראל. תל אביב זה בניית הביטחון והכלכלה ותל אביב זו יפו ודו קיום. על כל אלו ראויה עיר זו בזכות ולא בחסד לעמוד במרכזן של חגיגות ה-61 למדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully