וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים תפתח את מעבר רפיח למשך יומיים

על רקע הפגנות של מאות פלסטינים מעזה מול המעבר החליטה מצרים להרשות כניסה לשטחה ביומיים הקרובים. פלסטיני נהרג על ידי המצרים במנהרת הברחה

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

מצרים הודיעה הערב (שבת) כי תפתח את מעבר רפיח בימים ראשון ושני, ותאפשר לפלסטינים לעבור לשטחה. כך דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מפי השגרירות הפלסטינית במצרים. נציג השגרירות הפלסטינית במעבר, מוחמד ערפאת, אמר כי הוא מעריך שלפחות 170 איש יעברו ממצרים לרצועה בנוסף לפצועים וחולים פלסטינים המטופלים במצרים שיחזרו לעזה. כמו כן צפויים סטודנטים ואזרחים זרים לחצות את המעבר בשני הכיוונים.

מאות פלסטינים הפגינו היום מול המעבר בדרישה לפתחו. לקראת ההפגנה, תגברה מצרים את כוחותיה, מחשש שהמפגינים ינסו לפרוץ את המעבר.

ההחלטה על פתיחת המעברים השבוע התקבלה על רקע הסכמת חמאס ופתח לפתוח בשיחות פיוס השבוע. השיחות אמורות להתחיל במצרים ביום רביעי. השיחות בין הצדדים היו אמורות להתחיל כבר השבוע אך בוטלו על ידי חמאס.

בתוך כך נהרג פלסטיני ושישה נפצעו היום כשכוחות ביטחון מצריים ירו פצצות גז לתוך מנהרת הברחות בגבול עזה, מדרום לרפיח. כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". שני פלסטינים נוספים עדיין נעדרים. מקור רפואי בבית החולים יוסף א-נג'אר ברפיח אמר לסוכנות הידיעות כי הגופה והפצועים הגיעו לבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully