וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד לקרי: "יחסינו צריכים להתבסס על הבנה"

הסנאטור הוא האמריקאי הבכיר ביותר שנפגש עם אסד בסוריה מאז 2007. קרי העלה בפני אסד את התמיכה הסורית באירן ובחיזבאללה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בפגישתו של הסנטור הדמוקרטי האמריקאי ג'ון קרי היום (שבת) בדמשק עם נשיא סוריה בשאר אסד, אמר אסד כי היחסים בין סוריה לארה"ב צריכים להתבסס על הבנה עמוקה של בעיות האזור. אסד אמר גם כי כל משא ומתן לשלום באזור מחייב את אמון כל הצדדים בתהליך.

בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח, כי קרי, העומד כיום בראש ועדת יחסי החוץ של הסנאט בארה"ב, דן עם אסד בתמיכה הסורית באירן, בחיזבאללה ובארגונים איסלמים נוספים. קרי הוא האישיות האמריקאית הבכירה ביותר שביקרה בסוריה מאז 2007, ועל פי הערכות שונות ביקורו נועד לסמל את שינוי המדיניות של ממשל אובמה כלפי העולם הערבי וכלפי סוריה בפרט.

"אנחנו רוצים שסוריה תכבד את העצמאות הפוליטית של לבנון", אמר קרי שביקר אתמול בלבנון, "אנחנו רוצים שסוריה תעזור לפתור את הבעיות עם החיזבאללה ועם הפלסטינים". הוא הוסיף, כי על סוריה לסייע בתהליך התפרקותו של חיזבאללה מנשק.
קרי הוסיף, כי הממשל החדש בהנהגת אובמה מתכוון לאמץ גישה חדשה ביחס למזרח התיכון, אך "מבלי לשגות באשליות". לדבריו, "בשונה מממשל בוש שהאמין שניתן פשוט לומר לאנשים מה לעשות וללכת ולהמתין שהם יעשו את זה, אנחנו מאמינים שחייב להיות דיאלוג".

קרי אמר עוד, כי ארה"ב עומדת לחדש את המאמצים הדיפלומטים. "אנחנו עומדים לחדש את הדיפלומטיה אבל ללא אשליות", אמר, "ללא תמימות, ללא אמונה מוטעית שרק על ידי שיחות דברים פתאום ישתנו". ארצות הברית החזירה את שגרירה מסוריה ב-2005 לאחר ההתנקשות בראש ממשלת לבנון חרירי בפיצוץ מכונית. דמשק הכחישה מעורבות בהתנקשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully