וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דליה איציק: "לא פוסלת ממשלת אחדות"

יו"ר הכנסת וחברת קדימה דליה איציק אמרה כי "אנחנו רוצים להשפיע ואני מקווה שנוכל להקים ממשלה רחבה, שבה קדימה תהיה ראש רציני"

האם קדימה תסכים לשבת בממשלתו של נתניהו? לאחר שיו"ר קדימה ציפי לבני הכריזה כי אין בכוונתה להצטרף לממשלה בראשות נתניהו, אמרה אמש (שישי) יו"ר הכנסת דליה איציק, המשמשת גם כיו"ר מטה הבחירות של קדימה, כי היא אינה פוסלת אפשרות של ממשלת אחדות. "אני האחרונה לומר שאני לא רוצה ממשלת אחדות", אמרה איציק בראיון בערוץ 2. "אני מקווה שנוכל להקים ממשלה רחבה, שקדימה היא ראש רציני שם. זאת גם בשל גודלה וגם כי עכשיו אנחנו רוצים להשפיע".

מחר אמורים להיפגש יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר קדימה ציפי לבני. נתניהו צפוי לבקש מלבני להצטרף לקואליציה שיקים. "אני משוכנעת שאם נתניהו ינהל משא ומתן בראש פתוח, נוכל לחיות בממשלה לא רחבה מאוד, אבל עם שלושה או ארבעה ראשים", אמרה איציק והוסיפה כי בכוונת קדימה להתעקש על קווי היסוד של הממשלה שבהם תובא לידי ביטוי "האג'נדה של המפלגה, שבה מדברים עם הפלסטינים, מתקדמים ומנסים למצוא פתרונות". לדבריה, בכל הקשור לנושאים אזרחיים, קדימה מחזיקה בדעות דומות לדעותיו של ליברמן.

מוקדם יותר אתמול פנה נתניהו ללבני וליו"ר העבודה אהוד ברק וקרא להם להצטרף לממשלה בראשותו. "עלינו להניח את הפוליטיקה בצד ולשים את טובת המדינה במרכז", אמר נתניהו. לדבריו, "מדינת ישראל עומדת בשעה גורלית זאת בפני אתגרים כבירים. אירן מפתחת נשק גרעיני ומציבה בפנינו את האיום הגדול ביותר מאז מלחמת העצמאות. זרועות הטרור של אירן לופתות אותנו מכל כיוון, והמשבר הכלכלי הוא הגדול ביותר מאז ומעולם".

נתניהו הוסיף ואמר כי "עשרות שנים לא עמדנו בהצטברות של כל כך הרבה אתגרים באותו הזמן. מול אתגרים אלו אנו זקוקים לשלב ידיים ולאחד את כל הכוחות בעם. אני קורא לחברי כל המפלגות, אלו שהמליצו עליי ואלו שלא. אני פונה ללבני ולברק - בוא נשלב ידיים ונבטיח את עתידה של ישראל. אני מבקש להיפגש איתכם ראשונים ולדון על ממשלת אחדות רחבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully