וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירן וסוריה פועלות בחשאי בתחום הגרעין"

בעקבות דו"ח סוכנות הגרעין הבינלאומית אומרים בירושלים כי יש להגביר את הלחץ על אירן על מנת שתזנח את תוכנית הגרעין

"אירן וסוריה פועלות בחשאי בתחום הגרעין באופן המסכן את שלום האזור והעולם תוך הפרה בוטה של מחויבויותיהן הבינלאומיות", כך נכתב בהודעה שפרסם אתמול (שישי) משרד החוץ בעקבות דו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא''א) המצביע על כך שאירן ממשיכה בפעילויות להעשרת אורניום.

בהודעה רשמית שפרסם משרד החוץ קוראת ישראל לחברות הקהילה הבינלאומית להגביר את הלחצים על אירן על מנת שתזנח את תוכניותיה להשגת נשק גרעיני.

במשרד החוץ אמרו כי "הדו"ח על אירן מצביע על המשך פעילויות להעשרת אורניום תוך הפרה של החלטות מועצת הביטחון ועל העדר שיתוף פעולה מצידה של אירן עם סבא"א בניסיון לברר חשדות כבדים בדבר יעדיה הצבאיים של תוכניתה הגרעינית".

"באשר לסוריה, מביעה ישראל דאגה ביחס לממצאי הדו"ח המצביעים על אופיו הגרעיני של המתקן אותו ניסתה ככל הנראה סוריה להקים בחשאי, כולל מציאת אורניום באתר. ישראל מצפה להמשך חקירה ממצה, ללא משוא פנים, מצדה של סבא"א והעומד בראשה, כולל ביקורים באתרים נוספים אליהם מונעת סוריה לפי שעה גישה", לשון ההודעה.

גורמים רשמיים באו"ם אמרו בראיון ל"ניו יורק טיימס" כי לאירן יש מספיק אורנים כדי לייצר פצצה גרעינית. הגורמים הוסיפו כי בתקופה האחרונה אירן הספיקה להעשיר למעלה מ-175 קילוגרמים של אורניום, שמצטרפים ל-849 הקילוגרמים של אורניום, עליהם דווח בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully