וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת דת: הוותיקן נגד שליין

בהודעה רשמית שפרסם הוותיקן נאמר כי הם "מגנים את המערכון שהוצג במסגרת תוכניתו של ליאור שליין. ערוץ 10: "לגיטימי שתכנית סאטירה תגיב על כך שהשואה מושמת למרמס"

הוותיקן פרסם הערב (שישי) הודעה רשמית ובה הוא מגנה את המערכון שהוצג במסגרת תוכניתו של ליאור שליין בערוץ 10. כך מדווחות סוכנויות הידיעות. לטענתם, המערכון הציג בצורה מגוחכת את ישו ומריה וכי מדובר בתצוגה וולגרית ופוגענית. כמו כן נמסר כי נציג הוותיקן בישראל התלונן על שידור התוכנית בערוץ 10. מערוץ 10 נמסר בתגובה להודעת הוותיקן כי "הדברים שנאמרו במופע הלילה לא נועדו לפגוע, אלא היו תגובה סאטירית לבישופ מכחיש השואה ריצ'ארד וויליאמסון, ולהחלטת האפיפיור להחזירו אל חיק הכנסייה הקתולית. כשדבר רגיש וקדוש כמו השואה מושם למרמס, זה אך לגיטימי שתכנית סאטירה תגיב על כך".

יחד עם זאת, כשנודע לליאור כי הקטעים פגעו ברגשות הציבור הנוצרי-ערבי בישראל, הוא התנצל על כך מיוזמתו בשידור וביקש להבהיר כי הדברים לא נועדו לפגוע בנצרות או במאמיניה, אלא היו תגובה סאטירית להכחשת השואה. זאת, בנוסף להתנצלות שהעביר ערוץ 10 לגורמים הנוגעים בדבר.



המערכון בתוכנית הלילה של שליין עורר את זעמה של הקהילה הנוצרית בישראל. קצפם של הנוצרים יצא לאחר שהמערכון, שמטרתו היתה "להכחיש את הנצרות", הציג את ישו כאדם שמן שהתמכר ללחם הקודש ושמעולם לא הלך על המים. "עבורו כל סעודה היתה הסעודה האחרונה", נאמר במערכון. "ישו תמיד אמר ש'מיום ראשון דיאטה'. זו גם הסיבה שימי ראשון כל כך קדושים לנוצרים". מערכון אחר לועג למריה וטוען שהיא לא היתה בתולה.

בעקבות מכתב שנשלח לשליין על ידי עו"ד סעיד חדאד, פנה שליין לחדאד ואמר לו כי "אני מבקש להביע את התנצלותי הכנה בפני כל מי שנפגע משידור שני הקטעים בתכניתי השבוע, שנגעו במסורת הנוצרית", כתב שליין. "לא לי, ולא לאיש מהצוות, היתה כוונה לפגוע ברגשות הציבור הנוצרי בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully