וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו לציון 4 שנים למאבק בבילעין

המפגינים התעמתו עם כוחות צה"ל שהשתמשו בגז מדמיע לפיזור ההפגנה. תושבים: החיילים נכנסים בלילה לכפר וזורקים רימוני הלם

מאות פלסטינים ופעילי שמאל הפגינו היום (שישי) בכפר בילעין לציון ארבע שנים לתחילת המאבק נגד תוואי גדר ההפרדה במקום. עד מהרה הפכה ההפגנה לעימות אלים במהלכו נורו גז מדמיע וכדורי גומי לעבר המפגינים. הפלסטינים מדווחים על פצוע קל כתוצאה משאיפת גז. מצה"ל טוענים כי המפגינים יידו אבנים לעבר החיילים. בין המפגינים נכח גם יו"ר חד"ש ח"כ מוחמד ברכה שאמר לוואלה! חדשות כי "השותפות היהודית ערבית מייצגת אלטרנטיבה מול הכיבוש. חומת הגזענות תיפול על אף הרכב הכנסת החדשה".

בתוך כך, תושבים מהכפר בילעין התלוננו כי מאז מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה, "חלה עליית מדרגה חמורה בהתנהלות חיילי צה"ל כלפי תושבי הכפרים באזור". מוחמד חטיב, חבר הוועדה העממית של הכפר בילעין, סיפר לוואלה! חדשות כי "בשלושת השבועות האחרונים כמעט כל לילה נכנסים חיילי צה"ל לכפר.

לטענתו, החיילים זורקים רימוני הלם לתוך חצרות הבתים. "אנחנו לא יודעים למה הם עושים זאת". לשאלה האם הוא סבור כי הגדר תפורק אמר חטיב: " אני בטוח שיפרקו את הגדר. אם לא הייתי מאמין לזה לא הייתי משתתף בהפגנות. הכיבוש ממשיך ומתחזק אבל אנחנו לא מאבדים את התקווה שהוא יגמר, אבל הוא לא יגמר בלי שנתנגד".

החל מחודש פברואר 2005 מנהלים תושבי הכפר בילעין מאבק כנגד גדר ההפרדה. אל תושבי הכפר הצטרפו במאבקם פעילי שמאל ישראלים ופעילים בינלאומיים. מדי שבוע בימי שישי מתקיימות בכפר הפגנות נגד הגדר. לטענת הפעילים, עד כה נערכו למעלה ממאתיים הפגנות. בחודש ספטמבר 2007 קבע בג"ץ כי יש לשנות את תוואי גדר ההפרדה סמוך לבלעין כך שייבחן תוואי חלופי. עד כה לא ביצעה הממשלה את החלטת בג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully