וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניו יורק פוסט התנצל על קריקטורת השימפנזה

לאחר שמפגינים פקדו את משרדי העיתון ופעילי זכויות אדם זעמו על הקישור בין אובמה לשימפנזה, פורסמה התנצלות: "זו לא היתה הכוונה"

עיתון ה"ניו יורק פוסט" פרסם היום (שישי) התנצלות על קריקטורה שפרסם אשר המבקרים כינו אותה "גזענית", משום שקישרה את נשיא ארה"ב ברק אובמה לשימפנזה.

"זו לחלוטין לא היתה כוונת הקריקטורה. לאלו שנעלבו מהדימוי שהוצג בה, אנו מתנצלים". כך נכתב באתר האינטרנט של העיתון תחת הכותרת "הקריקטורה ההיא". ההתנצלות פורסמה לאחר שמפגינים זועמים פקדו את משרדי העיתון במנהטן, ניו יורק.

בקריקטורה המדוברת, שעוררה סערה רבתי, נראים שני שוטרים יורים בשימפנזה – אזכור לפרשה המככבת בכותרות על שימפנזה מחמד שתקף ידידה של בעליו – אך הכיתוב המצורף הוא שעושה את כל ההבדל. בחלק העליון של הקריקטורה נכתב: "עתה הם ייאלצו למצוא מישהו אחר שיגבש את תוכנית התמריצים הבאה", אזכור לנשיא אובמה, שחתם ביום שני על תוכנית החילוץ הכלכלית בשווי 787 מיליארד דולר. הבחירה בשימפנזה עוררה מיד האשמות חריפות כי ה"יו יורק פוסט" הוא גזעני ומפרסם הכפשות גזעניות על ידי ההשוואה של הנשיא אובמה לקוף.

הכומר ופעיל זכויות האדם אל שרפטון פרסם אתמול הצהרה בה קרא לקריקטורה "מטרידה לכל הפחות לאור ההתקפות הגזעניות במהלך ההיסטוריה המשוות אפרו-אמריקאים לקופים". עוד הוסיף: "תוכנית התמריצים היתה הניצחון החקיקתי הראשון של הנשיא ברק אובמה והיא הפכה לסימן ההיכר שלו. לא קשה לתהות: האם העיתון מרמז שקוף גיבש את החוק? הפוסט צריך להתנצל ולהבהיר את הנקודה שניסה להעלות ולנזוף בקריקטוריסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully