וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט: "הדרך לשחרור גלעד עוד ארוכה"

אביו של החייל החטוף בירך על החלטת הקבינט להתנות את פתיחת המעברים בשחרור גלעד, אך הוסיף: "העסקה עדיין אינה גמורה"

נעם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, בירך היום (רביעי) על החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני להתנות את הרגיעה ברצועת עזה ואת פתיחת מעברי הגבול בשחרור גלעד. לדבריו, "אנו מרוצים מהתוצאה. השרים קיבלו את מה שדרשנו, אך יש עוד דרך ארוכה, והעסקה עדיין אינה גמורה". עוד נמסר ממשפחת שליט כי "אנו מקווים שתהליך המו"מ יואץ, כדי להביא לשחרורו של גלעד בהקדם, עוד לפני סיום כהונתה של הממשלה הנוכחית".

גם במטה החברים של גלעד שליט הגיבו להחלטת הקבינט ואמרו כי "למרות ההצהרה שפורסמה אחרי ישיבת הקבינט זו עדיין רק הצהרה". מהמטה נמסר, כי "שבענו מהצהרות של ממשלת ישראל ואולמרט העומד בראשה, שטרם הובילו לקידום שחרורו של גלעד. אחרי שנתיים וחצי של הצהרות הגיע הזמן לראות מעשים, ממשלת ישראל מחויבת לנצל את ההזדמנות שנוצרה לאחר מבצע עופרת יצוקה ולהחזיר את גלעד שליט למשפחתו. אנו מדגישים שכנראה לא תהיה הזדמנות נוספת.

שר הביטחון אהוד ברק אמר הערב כי "עניינו של גלעד שליט עומד בראש סדר היום שלנו. מתוך החובה הפיקודית והמוסרית המדריכה אותנו, אנו משקיעים כל מאמץ כדי להשיבו הביתה בשלום ובמהרה". בטקס לחללי אסון המסוקים שהתקיים בקיבוץ דפנה הוסיף ברק כי "אל נשלה את עצמנו – יידרשו החלטות קשות וכואבות – אני אינני נרתע מכך וראוי שכולנו לא נירתע מכך".

בתוך כך, בחמאס דחו את החלטת הקבינט להתנות את פתיחת המערבים בשחרורו של שליט. "החלטת הקבינט מהווה ניסיון לכפות תנאים חדשים ברגע האחרון", הודיע דובר חמאס פאוזי ברהום. "תנאים אלה באים בסתירה לעמדות הפלסטיניות והמצריות". לדבריו, העמדה הזו מוכיחה כי ישראל ממשיכה להכשיל את מאמצי הרגיעה ולברוח ממחויבויותיה. ברהום הטיל על ישראל את האחריות המלאה להכשלת המגעים לגיבוש הסכם רגיעה.

הקבינט המדיני-ביטחוני קיבל מוקדם יותר פה אחד את עמדת ראש הממשלה אהוד אולמרט לגבי המתווה לשחרור גלעד שליט ללא הסתייגות. על פי החלטתם, ישראל לא תסכים להסכם רגיעה עם חמאס לפני שחרור שליט ותשחרר אסירים פלסטינים על פי רשימה שתוסכם בהקדם האפשרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully