וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 55% רוצים שברק יישאר שר הביטחון

65% מהציבור מעוניינים שתוקם ממשלת אחדות לאומית. ח"כ פינס: "מפלגת העבודה תישאר באופוזיציה. אין הבדל בין קדימה לליכוד"

דייב שחר

(צילום: דייב שחר, עריכה: איילת שולמן)

65% מהציבור מעוניינים שתוקם ממשלת אחדות לאומית. כך עולה מסקר מכון market watch שהוצג היום (שלישי) בכנס בבית ציוני אמריקה. לפי הסקר, רוב גדול דוחה את הצעת הרוטציה ומעדיף את בנימין נתניהו כראש הממשלה.

שר הביטחון הנוכחי, אהוד ברק, זוכה לאהדה רבה ו-55% מהציבור היו רוצים שימשיך בתפקידו. לעומת זאת מחצית מהציבור קוראת למפלגת העבודה להישאר באופוזיציה. מהסקר עולה גם, כי 59% מהציבור מעדיפים את שיטת הבחירה הישירה על השיטה הפרלמנטרית הנוכחית.

הסקר הוצג היום על ידי ד"ר אבינעם ברוג בכנס של המרכז הרעיוני חינוכי של קרן ברל כצנלסון, שייערך בבית ציוני אמריקה תחת הכותרת "מרכיבים ממשלה". הכנס נערך בהשתתפות נציגי ארבע המפלגות הגדולות. ח"כ אופיר פינס (עבודה) אמר שמפלגת העבודה לא תשב בקואליציה. לדבריו, ממשלת ליכוד-קדימה אינה ממשלת אחדות מכיוון שההבדלים בין המפלגות אינם ברורים", סיכם.

"מוטלת עלינו אחריות לאומית"

ח"כ יואל חסון (קדימה) אמר כי ברוב הנושאים יש התאמה בין עמדות קדימה לעמדותיה של מפלגת ישראל ביתנו. "יש לנו הזדמנות ליצור ממשלה רחבה ללא המפלגות החרדיות והסקטוריאליות", אמר.

דני דדון (הליכוד) קרא ליו"ר קדימה, ציפי לבני לגלות אחריות לאומית ולהצטרף לממשלת אחדות בראשות נתניהו. "אם זה לא מתאים לה היא צריכה ללכת לשרת את הציבור מהאופוזיציה", סיכם.

יצחק אהרונוביץ' (ישראל ביתנו) אמר כי ההחלטה בדבר על מי להמליץ בפני הנשיא שירכיב את הממשלה עדיין לא נפלה. "אנחנו מתחבטים בנושא גם בשעה זו, בגלל האחריות הלאומית המוטלת עלינו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully