וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב העומס הכבד: לשכות התעסוקה שובתות

עובדי הלשכות לא יקבלו היום קהל במחאה על דחיית בקשתם להגדיל את כוח האדם שמטפל בדורשי העבודה הרבים. "הגענו למצב של קריסה"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

עובדי שירות התעסוקה פתחו היום (רביעי) בעיצומים ויפסיקו לקבל קהל. הסיבה: בשל העלייה במספר המובטלים בחודשים האחרונים, נוצר עומס עבודה חריג על העובדים. העובדים דורשים תוספת כוח אדם בלשכות התעסוקה ברחבי הארץ, אולם בקשותיהם נדחו.

"הלחץ על העובדים בלתי הגיוני והגענו למצב של קריסה", אמר אהרון חוטובלי, יו"ר ועד העובדים. "כל פקיד מטפל מדי יום בכ- 200 פונים. דבר שהוא בלתי אפשרי. העומס הנוצר גורם לאלימות פיזית ומילולית מצד הפונים ואינו מאפשר לנו להעניק להם שירות סביר וראוי. אני מצר על אטימותם של מקבלי ההחלטות שבוחרים להתעלם ממצוקתם של מאות אלפי המובטלים ומעדיפים לבזבז מאות מיליוני שקלים על פיילוטים כמו "אורות לתעסוקה" במקום לספק כוח אדם נוסף לשרות התעסוקה שיסייע למובטלים ולעובדים".

"מאחר שאין פתרון אחר", הוסיף, "בכוונתנו להפסיק לקבל קהל עד אשר מישהו יתעשת ויביא כוח אדם נוסף לסייע לציבור המובטלים ולנו". "אני תקווה", סיכם, "כי הפסקת קבלת הקהל תעורר סוף סוף את מקבלי ההחלטות ותיאלץ אותם לפעול במקום לדבר".

עלייה של 13% במספר דורשי העבודה

מנתוני שירות התעסוקה עולה כי בינואר האחרון פוטרו ממקומות עבודה שונים 19,719 עובדים. מספר מפוטרים זה שבר את שיא המפוטרים של חודש דצמבר, שעמד על 17,499. מספר דורשי העבודה שהצטרפו בחודש החולף הוא 27,622, המשקפים עליה של 13% לעומת החודש הקודם. דוד צרפתי, מנהל המחקר בלשכה, מעריך, כי בסוף השנה יהיו למעלה מ-260 אלף דורשי עבודה. מבין אלה שאינם אקדמאים, היה גידול של 7.2% במספר דורשי העבודה לעומת החודש הקודם. מבין האקדמאים, חל גידול של 9.9% במספר דורשי העבודה.

מנכ"ל שירות התעוסקה יוסי פרחי אמר אמש כי, "מבחינה כלכלית אנחנו נמצאים במצב חירום לאומי". לדבריו, "צריך היום לקיים דיון דחוף בממשלה כדי לראות איך נערכים ואיך נותנים לשירות התעסוקה את הכלים האופרטיביים לטיפול במשבר".

יו"ר ההסתדרות עופר עיני האשים אתמול את הממשלה היוצאת בכך שלא נערכה כראוי למשבר הכלכלי. "כבר לפני שנה התרענו על המשבר הצפוי, ולצערנו הוא רובץ לפתחנו", אמר. "הממשלה היוצאת לא השכילה להגיע להידברות עם המעסיקים וההסתדרות כדי לטפל בצורה טובה בעניין". עיני הוסיף, כי "אין ספק שכל ממשלה שתקום תצטרך לנהל 'קרב בלימה' מול המשבר. אנו מצידנו מושיטים יד לכל ממשלה שתיכנס כדי למנוע מצב של החרפה נוספת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully