וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברוב בתיה"ח מטפלים בפעוטות בלי הרדמה"

מנהל חדר מיון ילדים בהדסה עין כרם תוקף את חבריו שנמנעים משימוש בתרופות מאלחשות. "קושרים ילד על מנת שלא 'יפריע' לטיפול"

"בבתי חולים רבים ברחבי הארץ, נוהגים אנשי הצוות הרפואי לבצע פעולות בפעוטות מבלי להשתמש במשחות אלחוש או הרגעה", כך אמר היום (שלישי) ד"ר יורם בן יהודה, מנהל חדר מיון ילדים במרכז הרפואי הדסה עין כרם, בכנס באר שבע לשלום הילד הנערך באוניברסיטת בן גוריון. לדברי ד"ר בן יהודה, "בחלק מבתי החולים קושרים את הילד או מחזיקים אותו בכוח, על מנת שלא 'יפריע' לטיפול בו. הילד צורח והרופא תופר. פעולה כואבת מאוד כמו החזרת שברים מתבצעת ללא הרדמה בטענה ש'זה לוקח רק רגע'".

ד"ר בן יהודה הוסיף כי "בשוק קיימת היום משחה המאלחשת את מקום הכאב תוך 20 דקות, אך רק בשני בתי חולים ברחבי הארץ עושים בה שימוש. ב-18 מתוך 22 בתי חולים בארץ, נעשות רוב הפעולות הכואבות בתינוקות הקטנים מגיל שנה ללא הרגעה ואלחוש הולמים". ד"ר בן יהודה הוסיף וסיפר על מיתוסים הקיימים בקרב רופאים לגבי כאב, בהם ילדים קטנים ובעיקר תינוקות, כביכול, לא חשים בכאב או כי תינוקות קטנים אינם זוכרים כאב או כי כאב אינו מזיק ואולי אף מחשל.

מיתוס נוסף שקיים לדברי ד"ר בן יהודה בקרב הרופאים הוא כי העלמת הכאב או החלשתו עלולים לטשטש את הסימפטומים לבעיה. המיתוס הזה רווח בעיקר בקרב כירורגים המאמינים בכך למרות מחקרים המוכיחים את ההפך. מניעת כאב, על פי ד"ר בן יהודה, פשוטה יותר מטיפול בכאב. מנהל מחלקת ההרדמה בהדסה עין כרם ד"ר דוד גוזל אמר בדיון כי בארה"ב אסור לעשות כל טיפול כירורגי ללא אלחוש. ראש מנהל בריאות במשרד הבריאות ד"ר חזי לוי, קרא להכשרה מתאימה בבתי הספר לרפואה ולפיקוח צמוד יותר בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully