וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה נגד ציד לוויתנים הגיעה לישראל

פעילי גרינפיס הפגינו מול שגרירות יפן וקראו לשחרור 2 פעילים העצורים במדינה, לאחר שחשפו את ציד הלוויתנים הבלתי חוקי שמתבצע בה

נעם כהן

(צילום: נועם כהן, עריכה: רן צימט)

.

עשרות פעילי גרינפיס הגיעו היום (שני) לשגרירות יפן בישראל, כבולים בשרשראות ועונדים מסיכות בדמותם של שני פעילי הארגון, העצורים ביפן.

השניים, ג'ונישי סאטו וטורו סוזוקי, נעצרו בשנה שעברה לאחר שחשפו בצורה פומבית כי יפן, בניגוד להצהרותיה, צדה לוויתנים לצורכי מאכל ומכירה. זאת, למרות קיומו של חוק בינלאומי מפורש, הקובע כי חלק מהאוקיינוס הדרומי הינו שמורת טבע מוגנת כאזור מחייה ללווייתנים, בה הציד אסור.

השניים מואשמים באשמת גניבה והסגת גבול מפני שהביאו לידיעת התקשורת ראיות של קופסת בשר לוויתנים, אשר נשלחו מהספינה היפנית לביתם הפרטי של הציידים, ונועדה למכירה בשוק השחור. הם צפויים למאסר של עשר שנים בכלא היפני וחרם חברתי על משפחותיהם, במידה שיורשעו.

"במקום לתבוע את הגורמים האחראים לציד הבלתי חוקי ובזבוז כספי המיסים, מבקשת יפן לנהל משפט ראווה נגד שני פעילים שרק הביאו לידיעת הציבור את העוול הנעשה", אמרה שרון דולב, מנהלת מאבקים בגרינפיס ישראל, "הפעילים פעלו כדי להוציא את האמת לאור, הם דאגו להביא את הממצאים למשטרה היפנית וביקשו להצביע על העוול הנעשה. במקום זאת, הם עצמם נקלעו למצב אבסורדי במהלכו הם צפויים להיכנס לכלא רק בגלל רצונם להגן על הלווייתנים, המצויים בסכנת הכחדה מיידית. אם זה המצב, אם הם עצמם פושעים, זה עושה את כל פעילי גרינפיס בעולם לכאלו".

פעילי גרינפיס בכל העולם מקיימים בימים אלו פעולות הזדהות עם סאטו וסוזוקי ומבקשים מממשלת יפן, לכבד את החוק הבינלאומי בדבר זכויות פוליטיות ואזרחיות ולשחררם לחופשי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully