וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנזק הסביבתי יהיה גרוע ממה שהערכנו"

מדען מוביל מזהיר כי תחזיות עבר בנושא שינויי האקלים לא העריכו נכונה את ההתחממות הצפויה. "הטמפרטורות יהיו מעבר למשהו קיים"

ההחמרה של ההתחממות הגלובלית במהלך המאה הקרובה תהיה גרועה יותר מאשר העריכו בעבר, כך מזהיר מדען אקלים מוביל. ב-BBC דווח כי פרופ' כריס פילד, מי שחיבר בשנת 2007 דו"ח שהיווה נקודת ציון בתחום שינויי האקלים, מנבא עכשיו כי הטמפרטורות העתידיות "יהיו מעבר למשהו קיים". פרופ' פילד אמר כי הדו"ח של הצוות הבין ממשלתי לבחינת שינויי אקלים, העריך שלא כראוי את שיעור השינוי. הוא גם אמר שההתחממות עלולה לגרום לנזק סביבתי גדול יותר מאשר העריכו התחזיות.

במהלך דבריו בוועידה של האגודה האמריקאית לקידום המדע הנערכת בשיקגו, אמר פרופ' פילד כי נתונים טריים הראו כי פליטת גז החממה בין השנים 2000 ל-2007, התגברה מהר מאוד מהצפוי. "ביסודו של דבר, אנחנו מסתכלים כעת על האקלים העתידי שהוא מעבר לכל דבר שהבאנו בחשבון בצורה רצינית במדיניות האקלים". פרופ' פילד אמר כי הדו"ח משנת 2007 שחזה כי הטמפרטורות יעלו בין 1.1 ל-6.4 מעלות צלזיוס במהלך המאה הבאה, העריך בצורה לא נכונה את קנה המידה של הבעיה.

פרופ' פילד הוסיף כי העלייה בדו תחמוצת הפחמן נגרמה בעיקר משריפת פחם בתחנות הכוח החשמליות בהודו ובסין. לדבריו, "ההשפעה על הטמפרטורות עדיין לא ידועה, אבל ההתחממות מאיצה בקצב מהיר וגורמת יותר נזק סביבתי מאשר נחזה בעבר. בלי פעולה אפקטיבית, שינויי האקלים הולכים לגדול ויהיה קשה יותר ממה שחשבנו להתמודד איתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully