וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: טלנסקי לא יעיד בדלתיים סגורות

במכתב שנשלח לפרקליטו של העד המרכזי בפרשה בה חשוד אולמרט, נכתב עם זאת, כי ניתן יהיה להטיל איסור פרסום על חלק מדבריו

פרקליטות המדינה דחתה היום (ראשון) את בקשתו של איש העסקים משה טלנסקי למסור את עדותו בפרשת "מעטפות הכסף", בה חשוד ראש הממשלה אהוד אולמרט, בדלתיים סגורות ותחת איסור פרסום. יחד עם זאת, ממכתב ששלח עו"ד אורי קורב מפרקליטות מחוז ירושלים לעורך דינו של טלנסקי, ז'ק חן, עולה כי הפרקליטות מנסה לעשות כל שביכולתה על מנת לגרום לטלנסקי, המתגורר בארצות הברית, להגיע לישראל למתן עדות בפרשה.

"כדי להבטיח מתן עדות חופשית על ידי מר טלנסקי ניתן לשקול לקיים חלקים מהדיון בדלתיים סגורות ותחת איסור פרסום", כתב עו"ד קורב במכתבו. כמו כן, הוסיף כי "הצהרתו של פרקליט המדינה, לפיה הפרקליטות לא תשתמש בעדותו של מר טלנסקי כנגדו, בעינה עומדת". ולבסוף, הבטיח קורב כי "הפרקליטות לא תבקש לעכב את מר טלנסקי, לא תבקש להגביל את תנועתו, ולא תבקש להגביל את יציאתו מהארץ בתום מסירת עדותו המוקדמת". בנוסף, לא תבקש הפרקליטות לממש את הערבויות שנקבעו בשל אי הגעתו להעיד במועד שנקבע בחודש ספטמבר שחלף.

"אסור שיימנע מידע מהציבור"

בספטמבר האחרון המליצה המשטרה לפרקליטות המדינה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה אולמרט בפרשת "מעטפות הכסף". המשטרה המליצה כי כתב האישום יכלול עבירות של לקיחת שוחד, הלבנת הון ומרמה והפרת אמונים על ידי עובד ציבור.

עוד קודם לכם, החליטו בפרקליטות לגבות מטלנסקי עדות מוקדמת בבית המשפט המחוזי בירושלים מפני שעלה החשש כי הוא יבחר לעזוב את ישראל בטרם השלמת החקירה בעניין. פרקליטיו של ראש הממשלה פנו לבית המשפט כדי לערער על החלטה זו, אך בחודש מאי האחרון נגבה מטלנסקי חלקה הראשון של עדותו.

טלנסקי תיאר בעדותו זו מספר מקרים שבהם העביר כסף מזומן לאולמרט בזמן שהותו של ראש הממשלה בארצות הברית. כמו כן, התחייב טלנסקי בפני הפרקליטות להגיע בספטמבר להמשך מתן עדותו אך לא עשה כן מחשש שעדותו תפליל אותו בחקירה המתנהלת נגדו בארצות הברית.

אמיר דן, יועץ התקשורת של ראש הממשלהמסר בתגובה כי "שקריו של טלנסקי ימשיכו להיחשף גם בהמשך והליך חקירתו הנגדית של טלנסקי חייב להיות גלוי לציבור כולו, גם אם הדברים שיחשפו שם אינם נוחים לפרקליטות. לא יעלה על הדעת, שכעת, לאחר שנחשפו סוף סוף חלקים משקריו של טלנסקי והתרסקה מהימנותו, הפרקליטות מנסה לרמוז ל'הוצאת דברים מהקשרם' ו'מניפולציות' ומצהירה כי יתכנו בעתיד איסורי פרסום למיניהם או דלתיים סגורות. אסור שבעתיד יימנע מידע מהציבור על שקריו של טלנסקי, רק בגלל שהדברים אינם מתיישבים עם גרסת הפרקליטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully