וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יגאל עמיר יחזור להתייחד עם לריסה?

לדברי רעייתו של רוצח רה"מ, המגבלות שהוטלו עליו בגין מתן ראיונות לתקשורת "לא חוקיות". היום מתקיים דיון בבקשה להסירן

אמיל טבוסוב

(צילום: אמיל טבוסוב, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שלטונות כלא "אשל" בבאר שבע מקיימים היום (חמישי) דיון על בקשת יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, להסיר את המגבלות שהוטלו עליו בגין מתן ראיונות לתקשורת. לפני הדיון מתחה רעייתו לריסה טרימבובלר ביקורת חריפה על ההחלטה להגבילו.

"הכל פה לא חוקי. הכל פה נגד החוק", אמרה טרימבובלר לוואלה! חדשות. "נתנו לו עונש חסר תקדים . חצי שנה של בידוד וניתוק מהעולם. שלילת כל הזכויות של האסיר, ביקורים, טלפונים, אפילו אמצעי חימום וחשמל. ספרים. הכל. אלה הנחיות חסרות תקדים".

לפני שבועיים הורה בית המשפט המחוזי בבאר שבע להסיר את ההגבלות שהוטלו על עמיר עד הדיון היום בעניינו. עו"ד עדי קידר, המייצג את עמיר, טען כי בהליך המשמעתי, שבעקבותיו הוטלו ההגבלות, נפלו פגמים וכי ההגבלות שהוטלו אינן מידתיות.

לפני כשלושה חודשים העניק עמיר ראיונות טלפונים מכלאו לערוצי הטלוויזיה 2 ו-10. לאחר לחץ ציבורי כבד, החליטו שני הערוצים לגנוז את הראיונות ולא לשדרם. בעקבות הראיונות, הועבר עמיר לבידוד בכלא אשל בדרום ונשללה ממנו הזכות לקיים שיחות טלפון ולהתייחד עם רעייתו למשך חצי שנה. כמו כן, נשללה ממנו הזכות לקבל ביקורי משפחה וכל מכשירי החשמל שבתאו הוחרמו.

עמיר נענש על כך שניצל את הטלפון שקיבל בשביל לשוחח עם אשתו כדי להתראיין לתקשורת, זאת בניגוד לכללי השב"ס. לעמיר, המרצה את עונשו בתא מבודד, עמדה הזכות לקיים שיחות טלפון עם מספר מוגבל של אנשים, ובהם רעייתו לריסה טרימבובלר. לפני כחודשיים פתח עמיר בשביתת רעב במחאה על ההרעה בתנאי מאסרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully