וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "נקדם בברכה כל ממשלה בישראל"

ברק אובמה התקשר לנשיא שמעון פרס ובירך אותו על קיום הבחירות אתמול באופן תקני ודמוקרטי: "נשתף פעולה עם כל ממשלה שתקום"

הממשל האמריקאי מגיב לבחירות בישראל: נשיא ארצות הברית ברק אובמה צלצל הערב (רביעי) לנשיא המדינה שמעון פרס ובירך אותו על קיום הבחירות אתמול באופן תקני ודמוקרטי. אובמה איחל לפרס הצלחה בתהליך הרכבת הממשלה ואמר כי הממשל האמריקאי ישתף פעולה עם כל ממשלה שתקום. בגלי צה"ל דווח, כי אובמה התעניין בהליך הרכבת הממשלה ואמר כי על אף שמדובר בתהליך מורכב הוא משוכנע שישראל תערוך אותו באופן מוצלח.

"נמשיך לקיים יחסים טובים עם כל ממשלה שתוקם בישראל", אמר מוקדם יותר הערב דובר משרד החוץ האמריקאי רוברט ווד בתדרוך לכתבים בוושינגטון. לדבריו, "הממשל האמריקאי לא יעסוק בספקולציות בנוגע להרכבה של הממשלה החדשה". ווד הוסיף כי "ישראל היא דמוקרטיה איתנה שתמיד תישאר בת ברית נאמנה של ארצות הברית". הוא ציין, כי השליח המיוחד למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל צפוי להגיע בימים הקרובים לביקור נוסף באזור.

מאז הושבע לנשיא, ברק אובמה הביע במספר הזדמנויות את תמיכתו בחידוש מיידי של המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים מתוך מטרה להקים מדינה פלסטינית. "בסופו של דבר אנחנו לא יכולים לומר לישראלים ולפלסטינים מה הכי טוב בשבילם. הם יצטרכו לקבל כמה החלטות, אבל אני חושב שהבשיל הרגע בו שני הצדדים מבינים שהדרך בה הם הולכים לא תוביל לרווחה וביטחון", אמר אובמה לפני שבועיים בראיון לרשת הטלוויזיה הערבית "אל ערבייה".

שליחו המיוחד של אובמה למזרח התיכון, הסנטור לשעבר ג'ורג' מיטשל, ביקר לפני שבועיים באזור ונפגש בין השאר עם ראש הממשלה אהוד אולמרט ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. מיטשל הביע תמיכה ברגיעה ארוכת טווח ברצועת עזה וקרא לישראל לפתוח את מעברי הסחורות לרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully