וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמותת אומ"ץ למזוז: זרז את חקירת ליברמן

במכתב ליועמ"ש דורשת העמותה לזרז את חקירת יו"ר ישראל ביתנו, עקב הפיכתו לדמות מפתח במערכת הפוליטית. "למנוע ניגוד אינטרסים"

בעקבות תוצאות הבחירות והתחזקותה של מפלגת ישראל ביתנו פנתה היום (רביעי) עמותת אומ"ץ (אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי) ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, בדרישה לזרז את החקירה המשטרתית של יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן ולהגיע להחלטה האם להגיש נגדו כתב אישום תוך חודש ימים בלבד.

"עלינו להדגיש שיש הבדל בין חקירת שר בממשלה מכהנת לבין חקירתו של ח"כ שאמור להצטרף לממשלה ומייד לאחר מכן להיחקר", כתבו אנשי העמותה במכתב. לטענת העמותה, עקב המצב הפוליטי החדש שנוצר בו מהווה ישראל ביתנו כח פוליטי עיקרי במערכת הפוליטית עלולים להתקיים שיקולים זרים בקבלת הכרעות שונות. "לתוצאות חקירה זו עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת על החיים הפוליטיים במדינה", סיכמו בעמותה.

חקירתו של ליברמן החלה כבר באפריל 2006, אז הורה היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז על פתיחתה. על פי החשד עסקיו של ליברמן המשיכו לפעול בזמן שכיהן כחבר כנסת ואף כשר התשתיות הלאומיות בממשלת שרון. המשטרה חושדת כי לחברה בשם "מ.ל. 1", אותה ייסדה בתו, הועברו מיליוני שקלים מחו"ל בעוד החברה העבירה לידי ליברמן האב משכורות בסך של למעלה מ-600 אלף שקל באותה התקופה. עוד נטען כי העברות הכספים והפעולות הפורמליות בוצעו על ידי עורך דינם.

במהלך החקירה דרשה המשטרה לבחון אלפי מסמכים מתיקי החברה, אך הדבר עוכב בעקבות עתירות שהגיש עורך דינו של ליברמן נגד הבקשה בטענה כי הם מוגנים בחיסיון עו"ד-לקוח. בסופו של דבר, באוגוסט 2008, התירו בתי המשפט בערכאות השונות למשטרה לעיין במסמכים. "התמונה המצטיירת היא תמונה מדאיגה, המצביעה על מעורבות לכאורה של ליברמן, בתו, ועורך הדין יואב מני, במעשים שדבק בהם יותר מאשר גוון של פלילי", כתב שופט בית המשפט המחוזי שמואל ברוך בהחלטתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully