וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: "ליברמן יביא להרס העם היהודי"

יו"ר ישראל ביתנו היה כצפוי הנושא העיקרי שעליו דיבר יו"ר ש"ס בראיון לוואלה! LIVE. "הציבור פשוט לא יודע במה תומך ליברמן באמת"

מערכת וואלה!

(עריכת וידאו: איתי לנדאו, יאיר דניאל)

"הרבה בציבור המזרחי, המסורתי רוצים להצביע ליברמן מפני שהם חושבים שהוא יודע לטפל בערביי ישראל. אבל יש בית משפט עליון שלא ייתן לו לעשות את זה. הם רוצים להצביע לו למרות שהם לא יודעים בעד מה הוא באמת. הם לא יודעים שלהצביע לישראל ביתנו זה להצביע בעד התבוללות, בעד נישואין אזרחיים, בעד אכילת חזיר, בעד חלוקת ירושלים. ותפקידנו לומר את האמת. ליברמן פרושו הרס העם היהודי". כך אמר היום (ראשון) יו"ר ש"ס אלי ישי בראיון לוואלה! LIVE.

כצפוי, היו ליברמן והנסיקה של מפלגתו בסקרים הנושא המרכזי סביבו נסוב הראיון. לדברי ישי, מפלגתו תהיה מוכנה לשבת עם ישראל ביתנו בממשלה כל עוד יישמר הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה. "אנחנו מעוניינים לשמור על הסטטוס קוו וכל מי שרוצה לשמור עליו ולא לתמוך בהתבוללות יהיה מוזמן מבחינתנו לקואליציה", אמר ישי.

ישי נשאל גם לגבי הבבא ברוך שהודיע לא מכבר כי אביו, הבבא סאלי, הופיע לו בחלום וקרא לו להזהיר את הציבור מפני הצבעה לליברמן: "מדובר באחד מגדולי הדור, אין יהודי שלא מאמין בגדולה שלו. אלפי שנים נלחמנו על היהדות, ופתאום יש חשש שהציבור המזרחי, שאוהב תורה ומסורת, יביא במו ידיו להתבוללות, לחלוקת ירושלים, לאכילת חזיר, ולכן הרב דיבר כדי שהציבור יידע שצריך להצביע אך ורק לתנועת ש"ס".

בתשובה לשאלה האם לא מכר את עצמו בזול כאשר הצהיר מבעוד מועד כי ימליץ לנשיא המדינה להטיל על בנימין נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה הבאה, ענה ישי: "אנחנו אמרנו את האמת. אם לא הייתי אומר זאת, היית שואל אותי למה אני מסתיר. ובצדק. הציבור צריך לדעת עם מי אני הולך. עם ש"ס חזקה, נתניהו יהיה יותר חברתי וישמור יותר על היהדות".

"ש"ס איננה מפלגה סקטוריאלית"

נתניה וישי גם נשאל לגבי העלייה שהורגשה במספר התבטאויותיו בנושאי ביטחון במשך מערכת הבחירות האחרונה. "שילבנו את הנושא הביטחוני במסרים הרגילים שלנו משום שש"ס איננה מפלגה סקטוריאלית. היא רוצה לגדול ולהוביל". האם הוא רואה עצמו מועמד לראשות משרד בביטחון? "לא," ענה ישי, "אותי מעניין לעזור לשכבות החלשות ולעסוק בחינוך יהודי. לא צריך להיות שר ביטחון כדי להיות מעורה בענייני ביטחון".

לגבי הפרסומים האחרונים בדבר שחרורו הקרב של גלעד שליט, אמר ישי כי "כל מילה מיותרת. כל שר אומר מה הוא מוכן לשלם תמורת שחרורו וזה פשוט גורם לחמאס לעלות את המחיר. צריך להפסיק לפטפט". לגבי המשך הירי על הדרום אמר: "אנחנו צריכים לקבוע תג מחיר. על כל ירי, פוגעים במאה בתי מחבלים. אין לנו שום עניין להסלים את המצב. אם הם יירו, נפגע בעשרות או מאות בתים שלהם, ותראו איך תוך כמה ימים הירי ייפסק". באשר להסכם המסתמן עם חמאס, אמר ישי: "שנה וחצי של הפסקת אש, כשהם מנצלים את הזמן כדי להתחמש, זו לא הפסקת אש. הפסקת אש זה ללא ירי, ללא מנהרות וללא הברחות".

ישי נשאל גם על ביקוריהם של בכירי המפלגה בעבר בין כותלי בית המשפט ובית הכלא. נראה כי הוא מסכים עם התחושה כי ש"ס למדה להסתגל למציאות שבה אי אפשר לעבור על החוק בשם תיקון קיפוח. "חבריי היום כל כך זהירים", אמר, "אני אומר להם, 'בואו נהיה פרנואידים, בואו נברח מכל דבר שיש בו מעט ספק, בואו נהיה יותר נקיים מכולם, ננהג במשנה זהירות'".

לגבי הסיכוי לראות את אריה דרעי שב לשורות המפלגה לאחר ניסיונו הכושל לרוץ לראשות עיריית ירושלים, השיב ישי: "כולנו כפופים לרב עובדיה יוסף. אם הוא יחליט שעל דרעי לשוב, נקבל אותו בברכה". ולגבי הסיכוי לראות נשים בין מועמדיה של המפלגה לכנסת: "המטה הדומיננטי במפלגה הוא מטה הנשים. קורים שם דברים מאוד מעניינים. אבל הן מרגישות שהשליחות הציבורית שלהן בחינוך, בבריאות, בחסד ולא במאבקים בכנסת".

כמה מנדטים ש"ס תקבל? "אתה יודע למי ניתנה הנבואה. אני לא רוצה לנקוט במספר, אבל ש"ס תתחזק". ומי ינצח, נתניהו או לבני? "נתניהו ייקח בפער הרבה יותר גדול ממה שנצפה לו בסקרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully