וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: ההפרש בין קדימה לליכוד - 3 מנדטים

מסקר שפורסם בערוץ 2 עולה כי הליכוד מקבל 26 מנדטים, קדימה מגיעה ל-23 ומפלגת ישראל ביתנו ממשיכה להתחזק עם 19 מנדטים

ההפרש בין הליכוד לקדימה מסתכם בשלושה מנדטים בלבד. הליכוד שממשיך לאבד את המנדטים שלו לכיוונם של אביגדור ליברמן וציפי לבני מקבל לפי סקר חדש של פרופ' יצחק כץ ממאגר מוחות, 26 מנדטים. מהסקר שנערך עבור התוכנית "משעל חם" עולה כי מפלגת קדימה מקבלת 23 מנדטים. מי שממשיכה לטפס היא מפלגת ישראל ביתנו שממוקמת במקום ה-3 עם 19 מנדטים.

77% מהבוחרים מאמינים כי יו"ר הליכוד בנימין נתניהו יהיה ראש הממשלה הבא. רק 15% מאמינים שציפי לבני תהיה זו שתקים את הממשלה הבאה. יו"ר העבודה אהוד ברק נמצא במקום השלישי והאחרון עם 8% מהנשאלים בלבד.

אחת הסיבות לאי אמון ביכולתו של ברק להיות האדם שירכיב את הממשלה, באה לידי ביטוי בתוצאות שמפלגתו מקבלת - 13מנדטים בלבד. התנועה החדשה-מרצ מקבלת ככל הנראה חלק מהקולות ולפי הסקר מגיעה ל-6 מנדטים. ש"ס מקבלת 10 מנדטים, יהדות התורה - 6, הבית היהודי – 3 והאיחוד הלאומי - 2. חד"ש מקבלת, על פי הסקר, 4 מנדטים, רע"מ-תע"ל – 3 ובל"ד –2. מפלגות הגמלאים, הירוקים והתנועה הירוקה-מימד מתקרבות לאחוז החסימה ומקבלות מנדט אחד כל אחת, מה שלא יספיק להן בכדי להיכנס לכנסת.

הסקר בדק גם את פרופיל מצביעי ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן. פרופיל מצביעי מפלגת "ישראל ביתנו" בראשות אביגדור ליברמן. תוצאות הבדיקה חשפו את הממצאים הבאים:

א. פרופיל סוציו-דמוגרפי של מצביעי ישראל ביתנו:
(1) הרוב (62%) מבוגרים בגילאי 45 ויותר.
(2) הרוב (51%) עולים חדשים ממדינות חבר העמים.
(3) מקרב העולים החדשים ממדינות חבר העמים הרוב (54%) הם מבוגרים בגילאי 65 ויותר.
(4) מקרב ילידי הארץ הרוב הגדול (64%) הם צעירים בגילאי 18-34.
(4) הרוב (64%) חילוניים.
(5) 28% מסורתיים, 7% דתיים ו-1% ללא הגדרה עצמית של דתיות, 48% גברים ו-52% נשים, כשליש (38%) צעירים בגילאי 18-44, כשליש (36%) ילידי הארץ ו-13% עולים ותיקים

ב. פרופיל העמדות הפוליטיות של מצביעי ישראל ביתנו:
(1) הרוב (62%) מגדירים את עצמם כבעלי נטייה פוליטית ימנית או ימנית מאד. מהם: 42% מגדירים את עצמם כבעלי נטייה פוליטית ימנית ו-20% מגדירים את עצמם כבעלי נטייה פוליטית ימנית מאד.
(2) רוב מוחלט (78%) בטוח בוודאות שיבוא להצביע בבחירות הקרובות לכנסת.
(3) רוב מוחלט (90%) בטוח שיצביע למפלגת "ישראל ביתנו" בבחירות הקרובות לכנסת.
(4) רוב גדול (71%) מאמין שבנימין נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה ויעמוד בראשה.

הסקר נערך טלפונית, על ידי מכון המחקר מאגר מוחות בניהולו של פרופ' יצחק כ"ץ, בתאריכים 1-3 בפברואר 2009בשעות אחה"צ והערב, בקרב מדגם הסתברותי של 1,894 משיבים, המייצג את האוכלוסייה הבוגרת בישראל (גילאי 18 ויותר). טעות הדגימה המרבית 4.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully