וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה תושבי דימונה יקבלו כדורים נגד קרינה?

התושבים קיבלו כדורים נגד קרינה רדיואקטיבית כבר ב-2004. כעת הורה פיקוד העורף לרענן את הכדורים בהקדם האפשרי

תושבי דימונה נקראו בימים האחרונים לגשת לבתי מרקחת בעיר ולהחליף את כדורי ה"לוגול" שקיבלו מפיקוד העורף לפני כחמש שנים בכדורים חדשים, כך מדווח "רדיו דרום". סיבת ההחלפה היא פקיעת תוקף של הכדורים ועל כן תושבי העיר נקראו להחליף את הכדורים בהקדם האפשרי.

כדורי "לוגול" הם כדורים נגד קרינה רדיואקטיבית ומחולקים ביישובים שנמצאים סמוך למתקני מחקר גרעיניים. הכדורים חולקו לתושבי דימונה לראשונה ב-2004 על ידי פיקוד העורף בהתייעצות משותפת של גורמי צבא שונים. כדורי "לוגול" מכילים יוד ואשלגן יודי והשימוש בהם מותר בהוראת רופא בלבד. השימוש בכדורים מתבצע לפני או אחרי חשיפה לדליפה רדיואקטיבית בניסיון להגן על בלוטת התריס וכדי למנוע הצטברות של חומר רדיואקטיבי בגוף.

הקריאה לתושבי העיר נעשית דרך איגרות שנשלחות לכל בית אב בדימונה, אך חלק גדול מתושבי העיר לא קיבל את ההוראה בכתב ואינו בטוח כי צריך להחליף את הכדורים או שמא מדובר בשמועה.

מבירור שערך "רדיו דרום" עם גורמים בפיקוד העורף התברר כי תושבי העיר אכן נדרשים לגשת ולהחליף את הכדורים שברשותם לכדורים חדשים שתוקפם הוא עד שנת אלפיים ושבע עשרה. את ההחלפה ניתן לעשות בבתי המרקחת השונים בעיר דימונה.
לפרטים נוספים התושבים מתבקשים להתקשר למוקד 1207 של פיקוד העורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully