וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי חשף את ניסיון ההתנקשות בגולדה מאיר?

ממסמכים שהותרו לפרסום עולה כי ארגון טרור תכנן להתנקש בראש הממשלה בארה"ב ב-1973. מתכנן הפיגוע ישוחרר בקרוב

ממסמכים שהותרו לפרסום לאחרונה עולה כי ראש הממשלה לשעבר גולדה מאיר ניצלה מניסיון התנקשות בעת ביקורה בארצות הברית. המסמכים מצביעים כי הארגון שחשף את הכוונה להתנקש במאיר היה הסוכנות לביטחון לאומי (NSA).

במרץ 1973 חשפו גורמי הביטחון האמריקאים תוכנית של ארגון טרור להטמין פצצות במכוניות שכורות סמוך לשלושה מוסדות ישראלים בניו יורק. שתיים מהמכוניות הוצבו לאורך השדרה החמישית במנהטן סמוך לבנקים ישראליים ומכונית תופת נוספת הוצבה בנמל התעופה "קנדי". מכוניות התופת הונחו ב-4 במרץ, אולם המטענים לא התפוצצו כתוצאה מ"בעיה טכנית במטענים", כך מסר ארגון ה-FBI. הפצצות נמצאו מספר ימים לאחר מכן.

מהמסמכים עולה כי המשטרה וה-FBI החלו לחפש אחר מכוניות התופת ב-6 במרץ, לאחר שהסוכנות לביטחון לאומי יירטה הודעה מפעיל הטרור חליד אל-ג'ווארי שתכנן את ניסיון ההתנקשות. בהודעה ציין ג'ווארי את מיקומן של המכוניות. שתי מכוניות נגררו ב-5 במרץ והמטענים התגלו מאוחר יותר במגרש שאליהן הועברו. המכונית ובה המטען השלישי נמצאה סמוך לטרמינל של חברת "אל-על" ב-7 במרץ, המטען נוטרל על ידי חבלני המשטרה.

ג'ווארי, אזרח עירקי, ברח מארצות הברית ונוהל אחריו מצוד ממושך. הוא נתפס בסופו של דבר ב-1991 לאחר שעזב את עירק לטוניס כדי להשתתף בהלוויה. הוא נידון בזמנו ל-30 שנות מאסר, אולם הוא צפוי להשתחרר בעוד כשבועיים, בגיל 63, לאחר שריצה כמחצית מעונשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully