וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טוב שאיום בתביעה מרחף מעל קציני צה"ל"

שולמית אלוני אמרה בראיון לוואלה! LIVE, כי "הייתי רוצה שנפסיק עם הגישה שאנחנו הקורבן האולטימטיבי". על ברק: "יותר ימני מביבי"

מערכת וואלה!

"הייתי רוצה פעם אחת שנפסיק עם הגישה שאנחנו הקורבן האולטימטיבי בעולם. טוב שזה קצת מרחף באוויר – אולי כך יפסיקו להגיד ערבי טוב זה ערבי מת". כך אמרה היום (ראשון) בראיון לוואלה! LIVE חברת מרצ השרה לשעבר שולמית אלוני, בנוגע לחשש שיעמידו קציני צה"ל למשפט על פשעי מלחמה.

לדברי אלוני, "אנחנו גזענים ואני מאוד מצטערת על כך, כי היינו יכולים להיות המדינה הכי דמוקרטית. כשאני חושבת על בן גוריון ומגילת העצמאות בא לי לבכות. אבל אני לא בוכה אלא נלחמת".

אלוני ענתה על שאלות בנושא הבחירות הקרבות והמלחמה בעזה. היא תקפה בחריפות את יו"ר העבודה אהוד ברק: "הוא מדבר שלום ועושה מלחמה. הוא ותר ימני מביבי". לדבריה, "הוא היה זה שהציע ממשלת אחדות לאומית, מה שאומר לשבת אצל ביבי ולהיות שר ביטחון. הדיבורים שלו על שלום לא מעוררים אמון. הוא נתן עכשיו את ההיתר לבניית התנחלויות בסכומי עתק כדי לדפוק את השלום".

"ליברמן מזכיר לי את מוסוליני"

דווקא ליו"ר קדימה ציפי לבני היא בחרה להחמיא: "היתרון של לבני לא נובע מהיותה אישה אלא מכך שהיא משפטנית מעולה שיודעת לשאול את השאלות הנכונות ויודעת להקשיב. אני לא יכולה להגיד את זה על שני הג'נטלמנים האחרים. הגברים כבר לא צריכים להקשיב, הם יודעים הכול". היא הביעה תמיכה בפניה של לבני לציבור הבוחרות ואמרה כי היא הייתה מעדיפה שכל המפלגות יתעסקו בנושא שיוויון זכויות והפסקת הכפייה דתית, אך לצערה זה לא קיים.

בנוגע להתבטאויות האחרונות של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן על האזרחים הערבים, אמרה אלוני כי הם מזכירים לה קטעים מנאומיו הפשיסטיים של מוסולני: "הוא רוצה לגרש את הערבים, הילידים של הארץ, לשלול מהם זכויות. הוא גר בהתנחלויות ולא תהיינה שתי מדינות על פי השקפתו. הנאמנות לעם על פי מוסוליני היא קדושה וזה מה שדורש ליברמן".

כשנשאלה על מצבו ההולך ומדרדר של מחנה השמאל בישראל, אמרה: "במקום לומר לציבור אנחנו המדינה הכי חזקה במזה"ת, לא נותנים תחושה של ביטחון. אני רוצה לדעת איזו כנסת תהיה, מה עם זכויות האזרח, נישואים אזרחיים, בתי קברות אזרחיים? בכל המערכת הזו לא מדברים על דברים שנוגעים לאזרח ישירות, רק מדברים על הגדה, אם יעשו שלום או לא ואיך יפציצו את עזה".

אלוני הגיבה לדבריו של חבר הכנסת דב חנין, אותם אמר בראיון לוואלה! LIVE, לפיהם מי שהכשיר את הלחימה בעזה היו יו"ר התנועה החדשה-מרצ חיים אורון ועמוס עוז: "הוא עשה את זה כדי להעביר קולות לחד"ש. חשבתי שהוא אדם יותר הגון. גם עוז וגם אורון היו בטוחים שהתגובה תהיה נקודתית. אף אחד לא העלה על דעתו שברק, איש השלום, ייתן את ההוראה וכך יחריבו בתים ויהרגו אזרחים. אף אחד מהם לא העלה בדעתו שיהיה הרס כה וצהלה כזאת על זה שהורסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully