וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם מצוננים, לא נוהגים

100 נהגים במצבי חולי שונים עלו על מתקן שמדמה נהיגה והתוצאה: בלימה עם שפעת משתווה לנהיגה עם שתיית משקה ויסקי כפול

חברת ביטוח בבריטניה טוענת כי שפעת או אפילו סתם הצטננות, עלולות להשפיע באופן משמעותי על תגובות של נהגים. ב-BBC פורסם כי 100 נהגים עם מגוון מצבי חולי כולל הצטננות, לחץ וכאבי ראש ו-50 נהגים נוספים שהיו בריאים לחלוטין, הועלו על מתקן דימוי (סימולטור) שבודק סיכונים. המחקר שבוצע עבור חברת ביטוח בריטית, גילה כי הנהגים המצוננים השיגו תוצאה גרועה יותר בממוצע של 11%. זוהי תוצאה שוות ערך לנהיגה עם השפעה של שתיית משקה ויסקי כפול.

המחקר עקב אחרי 60 אנשים שחלו בשפעת והצטננות ואחרי 40 אנשים במצבי חולי נוספים כולל נשים עם תסמונת טרום וסתית. החוקרים ציינו כי יישום השפעות "תוצאת ה-11%" בזמן אמת, יוסיף מטר אחד למרחק העצירה בנסיעה במהירות של 48 קמ"ש. כמו כן תוסיף התוצאה 2.3 מטרים למרחק העצירה בנסיעה במהירות של 96 קמ"ש. סקר נפרד שבוצע עבור חברות ביטוח בהשתתפות 4,000 בני אדם, מצא כי 22 מתוכם היו מעורבים בתאונת דרכים כאשר הם היו מצוננים וחמישה נוספים היו מעורבים בתאונה כאשר היו חולים בשפעת.

חברת הביטוח מעריכה כי בכבישי בריטניה נוהגים כ-33.5 מיליון בני אדם ובהתאם לסקר ניתן לשער כי בשנה שעברה אירעו 125 אלף תאונות שנגרמו על ידי נהגים עם הצטננות או שפעת. החברה מזהירה כי לנהיגה בזמן מחלה שמשולבת עם לקיחת תרופות, עייפות או לגימת כמות קטנה של אלכוהול, עלולה להיות השפעה משמעותית על יכולת הנהיגה. דוברת של חברת הביטוח אמרה: "אחיזת ההגה בשילוב חולי, גורמת למאות תאונות מדי שנה. נסו להימנע מנהיגה אם אתם סובלים משפעת או הצטננות".

ד"ר דון הרפר שתומך בקמפיין של חברת הביטוח הוסיף כי "נהיגה בטוחה דורשת תגובות טובות וריכוז, אך אלה עלולים להצטמצם משמעותית אפילו במקרה של הצטננות קלה. הייתי מייעץ לנהגים שסובלים מהמצבים האלה, להימנע מאחיזת ההגה עד שהם ירגישו טוב יותר".

דאנקן ורנון, מומחה לבטיחות בדרכים אמר כי "אם אינך חש מספיק טוב כדי להבטיח את הנסיעה, זה עלול להיות מסוכן עבורך ועבור שאר משתמשי הדרך. התקפים חמורים בזמן של הצטננות, שפעת, מיגרנה, מעי רגיז וקדחת השחת, עלולים להשפיע על היכולת לנהיגה בטוחה. הצטננות קשה לדוגמה שמלווה בכאבי בטן, חסימת סינוסים, התעטשות ועייפות, עלולה להשפיע על מצב רוחו של הנהג, על הריכוז, על התגובות ועל היכולת השיפוטית שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully