וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הביקורת, הקצינה תרצה בתל אביב

הכוונה למנות את אל"מ שרביט-ברוך למרצה לדין בינ"ל באוניברסיטת ת"א נתקלה בהתנגדות בשל הטענה שהיא "הכשירה פגיעה באזרחים"

אוניברסיטת תל אביב הודיעה כי ראש המחלקה לדין בינלאומי (דבל"א) בפרקליטות הצבאית, עו"ד אל"מ פנינה שרביט-ברוך, תעביר כמתוכנן בסמסטר ב' של שנת הלימודים תשס"ט קורס במשפט בינלאומי בפקולטה למשפטים.

מרצים באוניברסיטת תל אביב ניסו לסכל את מינויה של שרביט-ברוך למרצה בפקולטה למשפטים, בעקבות הפרסום במוסף "הארץ", לפיו קציני דבל"א בראשות שרביט-ברוך העניקו הכשר לפעולות של צה"ל שגרמו לפגיעה באזרחים, ואישרו פעולות כמו הפצצת מסדר הסיום של קורס השוטרים.

בראש המוחים עומד הפרופ' חיים גנז, מרצה בכיר בפקולטה למשפטים ובמרכז מינרווה לזכויות האדם, שכתב לדיקאן הפקולטה כי שרביט-ברוך "פירשה עבור הצבא את דיני המלחמה לצורך יישומם במלחמת עזה האחרונה באופן שהכשיר ביצועם של מעשים החשודים כפשעי מלחמה. משפטנות טריק המכשירה הרג המוני למדי של חפים מפשע פוגעת בערכים הפנימיים הראויים של האקדמיה המשפטית. וחשוב מכך - היא פוגעת בערכים הראויים של ישראל".

האוניברסיטה הסבירה את החלטתה לאפשר את העסקתה של שרביט-ברוך: "הפלורליזם הוא נשמת אפה של אוניברסיטת תל אביב, חלק מהצדקת קיומה ומתפקידה החברתי החשוב", נמסר בהודעה שפרסמה. "לאוניברסיטה מדיניות ברורה והיא אינה מתכוונת להיכנע ללחצים מכיוון זה או אחר".

עוד נמסר כי "הנהלת האוניברסיטה סבורה כי אין לבחון או להעריך את עמדותיהם המשפטיות, הפוליטיות, והמוסריות של מוריה, כל עוד אלו נמצאות במסגרת החוק ובמסגרת המקובל בחברה דמוקרטית. להיפך: האוניברסיטה משתדלת תמיד לחשוף את תלמידיה למגוון דעות והשקפות ומעודדת דיון אקדמי מושכל גם בשאלות שנויות במחלוקת".

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר הבוקר בתגובה לפרשה כי "כל אוניברסיטה שתיתן יד לפסילה אישית של מרצים בעקבות פעילותם למען ישראל תהייה מוסד שלא יהיה ראוי לתמיכת מדינת ישראל בפעילותו השוטפת. חלק ממטיפי המוסר מבחוץ מוצאים לעצמם עוגן גם מבית כמו כמה צדקנים וצבועים שניסו להטיל דופי בזכותה של אלוף משנה שרביט-ברוך להיות מרצה באוניברסיטת תל אביב. דיברתי איתה ביום שישי ואמרתי לה שאין לי ספק כי היא וחבריה מילאו תפקידם תוך שימת לב לדין הבינלאומי ואין לי ספק במוסריות של כל אף אחד מהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully