וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על הספינה האירנית מטען המנוגד לאמנת האו"ם"

נשיא קפריסין רמז כי הספינה האירנית ששטה תחת דגל קפריסין נושאת נשק. הספינה והנשק יועדו ככל הנראה לארגון חמאס

נשיא קפריסין אמר אמש (שישי) כי "על הספינה האירנית שעליה נערך חיפוש בסמוך לחופי האי נמצא מטען שייתכן ועומד בניגוד לאמנות האו"ם". הספינה נושאת ככל הנראה נשק מאירן שמיועד לארגון החמאס בעזה.

"אנו חוקרים מה נושאת הספינה, ועלינו לטפל בנושא באחריות, בכובד ראש, וללא רעש תקשורתי", צוטט נשיא קפריסין דמטריס כריסטופיאס. הספינה עוגנת כעת בנמל לימסול, היא שטה תחת דגל קפריסאי ונעצרה על ידי כוחות אמריקאים בים האדום לפני כשבוע, לאחר שעלה החשד כי היא נושאת נשק אירני. הספינה הורשתה להמשיך את מסעה לאחר שבשל מגבלות משפטיות לכוחות האמריקאים לא הייתה את הזכות לעצור אותה. הספינה הגיעה אתמול לקפריסין לאחר עצירה בנמל סעיד שבמצרים.

"אנו לא רוצים ליצור בעיות גדולות יותר, מכיון שזו אכן בעיה בשבילנו כאשר אנו מחוייבים לקבל ספינה ששטה תחת דגל קפריסין שנושאת מטען שעומד בניגוד לאמנות האו"ם". הוסיף כריסטופיאס. הצי האמריקאי ערך את החיפוש בשבוע שעבר וחשף את משלוח הנשק, עם זאת חיילי הצי לא החרים את המטען. עוד נמסר, כי הנשק שנמצא על הספינה לא נכלל ברשימת כלי הנשק האסורים לפי הסנקציות שהטיל האו"ם על אירן. החיפוש נערך כחלק מפעילות ביטחון שוטף שגרתית באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully