וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בכיר אמריקני נפגש עם יועצו של אחמדינג'ד

שר ההגנה לשעבר של ארצות הברית וויליאם פרי נפגש בשנה האחרונה עם יועצו של נשיא אירן. עדיין לא ברור האם פעל בשליחותו של ממשל בוש

שר ההגנה לשעבר של ארצות הברית וויליאם פרי ניהל שורה של פגישות בשנה האחרונה עם מוג'טבה האשמי סמריה, יועצו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד. המקורות ציינו כי לא מדובר במשא ומתן רשמי אלא במה שהם הגדירו כשיחות שנועדו להבהיר את הצדדים של שני הצדדים, כך דיווח היום ה"וושינגטון פוסט".

עדיין לא ברור האם פרי, ששירת תחת שלטונו של הנשיא לשעבר ביל קלינטון ועסק בסוגיות הגרעין הצפון קוריאני, פעל בשנה האחרונה בשליחותו של ממשל בוש.

דיפלומטים מערבים העריכו כי הממשל בארצות הברית יימנע מפגישות רשמיות בדרגים גבוהים עם נציגי אירן לפני הבחירות במדינה שיחולו בחודש יוני. נשיא ארצות הברית ברק אובמה כבר הכריז בעבר כי בכוונתו לפתוח במשא ומתן גם עם "אויבים" כהגדרתו. לפי מדיניות אובמה, "הממשל החדש יידבר עם אויבים וידידים ללא תנאים מוקדמים. על ידי אימוץ עמדה זו, נוכל לשתף פעולה בצורה הדוקה עם בעלות הברית שלנו ונתקדם באופן זהיר".

אתמול פורסם בעיתון הבריטי ה"גרדיאן" כי בכירים בממשל האמריקני ניסחו מכתב לנשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד, שמטרתו הפשרת היחסים בין שתי המדינות, הפגת החשדות ההדדיות וסלילת דרך לשיחות ישירות. המכתב נוסח כתגובה למכתב הברכה ששלח אחמדינג'ד לאובמה ב-6 בנובמבר. לדברי דיפלומטים, מכתבו של אובמה הוא מחווה סמלית שמטרתה לציין שינוי בעמדה העוינת שאימץ ממשל בוש כלפי אירן, שראה במדינה המוסלמית חלק מ"ציר הרשע".

לפי טיוטת המכתב, הממשל האמריקאי אינו רוצה להפיל את המשטר האיסלמי, אלא רק לראות שינוי בהתנהגותו. המכתב יהיה ממוען לעם האירני ויישלח ישירות למנהגי הרוחני האייתולה עלי חמינאי, או שיפורסם כמכתב פתוח. למרות שטון המכתב מפייס, ארה"ב קוראת לאירן לסיים את תמיכתה בטרור. המכתב מהווה חלק מהשינוי המשמעותי במדיניות ארה"ב כלפי אירן, ועתה הוא נמצא בבדיקה אצל מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully