וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: הבחירות הן לא תחרות יופי

יו"ר העבודה התייחס גם לחמאס ש"ספג את המכה הכי קשה מאז לידתו". לבני: "אם חמאס לא יבין את רצינות כוונותינו, יהיה עוד מבצע"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק התייחס היום (שישי) להשלכות של סיום מבצע "עופרת יצוקה" על מערכת הבחירות לכנסת ה-18. בראיון לקול ישראל אמר ברק כי "אחד הדברים שראינו בלחימה שהחיים במדינה הם לא משחק, יש חיילים שיכולים להיהרג והיתה הזדמנות לציבור לראות גם את ישראל היפה וגם שזאת לא תחרות יופי. ברגע האמת, הציבור לא ישאל מי מדבר הכי יפה ולא מי נראה הכי יפה, אלא מי מסוגל להוביל את המדינה".

ברק ציין כי בדרום נוצרה הרתעה חזקה מאוד מול ארגוני הטרור: "חמאס חטף בלחימה מכה חזקה שהוא לא קיבל מאז לידתו. ההרתעה בדרום התחזקה מאוד ואנחנו בדרך לשקט שיתמשך. אני יודע שהציבור חושש מהתלקחות, זה נכון שיכולה להיות התלקחות, אבל אנחנו מוכנים גם לאפשרות אחרת. היה המקרה בכיסופים והיה ירי של ארגון קיקיוני ונראה את התוצאות של המכה שחמאס חטף בשבועות הקרובים".

ברק טוען שרק הוא יכול להיות תשובה אמיתית ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו: "הדרך ההפוכה לזאת שלנו היא של נתניהו והליכוד. מי שנותן את קולו של קדימה, לא יודע איפה הקול שלו ימצא את עצמו. יכולים לקום שם שבעה או שמונה ח"כים ולעבור לימין. יש דיבורים על זה כבר עכשיו, חלקם קפצו ממפלגה למפלגה יותר מפעם אחת. כל המועמדים רוצים אותי כשר ביטחון ואני רואה את זה כמחמאה, אבל אני נאבק על ראשות הממשלה".

יו"ר קדימה ציפי לבני התייחסה אף היא לנתניהו, בדברים שנשאה במכללה האקדמית פרס ברחובות. לדבריה, "אתמול נתניהו עצמו אמר בראיון ש'מילים זה דבר הפיך' אל תתנו למי שמילים אינן שוות בעיניו להנהיג. היה לנו כבר מספיק מזה".

לבני: "אם חמאס לא יבין, יהיה עוד מבצע"

על יחסיו עם ראש הממשלה אולמרט ושרת החוץ לבני במטבחון המדיני-ביטחוני אמר ברק כי "אני המבוגר בין השלושה וראיתי כבר כמה קבינטים בעבר. יחסית, השלישייה הזאת פועלת בסדר גמור. לפעמים שרת החוץ מסכימה ולפעמים לא, אבל בסופו של דבר אני מופקד על מערכת הביטחון ואת מה שמערכת הביטחון יודעת לעשות כבר ראינו. חמאס הפך להיות גוף הלום שמחפש דרך להתמודד עם העומק של הנזקים".

שר הביטחון התייחס גם להצהרות של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה שהבטיח לנקום את מותו של עמאד מורנייה: "אנחנו עוקבים מזה חודשים ארוכים אחרי הפעילות הזאת והרצון לבצע פיגוע ואולי יותר מפיגוע אחד ואנחנו עוקבים, עומדים דרוכים ונדע איך להגיב על כל דבר. גם אצל נסראללה, אנחנו רואים את ההרתעה אחרי המכה שהגוף הזה חטף לפני שנתיים וחצי".

לבני התבטאה גם בנושא חמאס ואמרה "אני בעד הרתעה והכרעה ולא בעד הסדרה. אם חמאס לא יבין את רצינות כוונותיה של ישראל, יהיה עוד מבצע. אני מסרבת לקבל פטנטים מתוחכמים שבסוף נגמרים בהסדרה עם החמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully