וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספרים סיפור שונה לגמרי

המספרים מנבאים ניצחון לגוש הימין, אך ההבדל בכמות המנדטים שמקבלות המפלגות השונות, מראה ששוב קשה להסתמך על הסקרים

הבחירות לראשות מפלגת קדימה לפני כמה חודשים פגעו במכוני הסקרים. רבים ניבאו ניצחון ברור לציפי לבני על פני שאול מופז, אך בפועל היה זה קרב צמוד, ולבני נבחרה לתפקיד יושבת ראש המפלגה, בהפרש קטן מאוד. הסקרים השונים לקראת בחירות 2009 חוזים ניצחון לגוש הימין, אך עדיין ניכרים הבדלים במספרי המנדטים שמקבלים המפלגות. בסקר שנערך בסוף השבוע על ידי עיתון "מעריב" מפלגת העבודה נמצאת במגמת עלייה, והיא קיבלה 17 מנדטים, ולעומת זאת בסקר של עיתון "הארץ" היא דווקא במגמת ירידה, עם 14 מנדטים בלבד. לא מדובר בהפרשים זניחים, אלא במספרים קטנים שעשויים לקבוע את המפה הפוליטית החדשה שיציירו הנבחרים, יום אחרי הבחירות שתערכנה ב-10 בפברואר.

סקר "מעריב" בשיתוף מכון "טלסקר" בוצע על בסיס מדגם כלל ארצי ומייצג של כ-600 נשאלים בגילאי 18+ מכלל אוכלוסיית ישראל (כולל ותיקים, עולים ומגזר ערבי). טעות הדגימה המרבית היא שני מנדטים לכל כיוון.

סקר "הארץ" נערך בימים שלישי ורביעי, 27-28 בינואר, בקרב 670 נשאלים, שהם מדגם מייצג של האוכלוסיה, ובוצע על ידי מכון "דיאלוג" בפיקוח של פרופסור קמיל פוקס מאוניברסיטת תל אביב. טעות הדגימה המרבית היא 4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully