וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת טורקיה לפרס: "אני לא כועס עליך"

השניים שוחחו בטלפון אחרי העימות בדאבוס וסיכמו להמשיך לשתף פעולה. אלפים קיבלו את ארדואן בתשואות עם שובו לאיסטנבול

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ 1)

נשיא המדינה שמעון פרס שוחח אמש (חמישי) בטלפון עם ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, והשניים סיכמו כי התקרית בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס לא תשפיע על הקשרים ביניהם, וכי ימשיכו לעבוד בשיתוף פעולה. "נמשיך בהידברות", אמר פרס לארדואן. "אני לא כועס עליך", השיב ארדואן.

מוקדם יותר עזב ארדואן את הבמה בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, לאחר ויכוח סוער עם פרס בנוגע למצב בעזה. ארדואן כעס כאשר מנחה הפאנל קטע אותו בזמן שפרס נשא דברים והגן על תקיפת צה"ל בעזה. "אתם הורגים אנשים", הטיח בו ארדואן. פרס נופף באצבעו ואמר בתגובה לארדואן כי היה נוהג באותו אופן לו היו רקטות נופלות על איסטנבול.

קודם לכן התייחס ארדואן להשפעת המבצע בעזה על המשא ומתן בין סוריה לישראל. לדבריו, טורקיה היתה מעורבת בתיווך במשא ומתן והמתינה לתגובת ראש הממשלה אהוד אולמרט כשהחלה פעולת צה"ל בעזה. "אני רואה בכך הבעת חוסר כבוד ומכשול בדרך לשלום", הוסיף. ארדואן ציין כי "לעת עתה, השיחות בין ישראל לסוריה הופסקו, אך אם הצדדים ידרשו, טורקיה תהיה מוכנה להתערב ולמלא תפקיד בשיחות".

בנוסף, קרא ארדואן לנשיא ארצות הברית ברק אובמה "להגדיר מחדש מהו טרור במזרח התיכון ולהשתמש בהגדרה זו כבסיס למדיניות אמריקאית חדשה". המנהיג הטורקי רמז בדבריו על העמדה האמריקאית כלפי חמאס וחיזבאללה, הנחשבים בארה"ב כארגוני טרור. ארדואן הדגיש גם את העמדה הייחודית שממלאת טורקיה בסכסוכים באזור ואמר כי "לעומת מדינות מערביות, אנחנו יודעים הכי טוב לדבר בשפה של המזרח התיכון".

בתוך כך, ארדואן, זכה לקבלת פנים נלהבת עם חזרתו לארצו מהכינוס בדאבוס. "אני רק יודע שהייתי חייב להגן על הכבוד של טורקיה ושל העם הטורקי", אמר. "אני לא צ'יף של שבט. אני ראש ממשלת טורקיה. אני חייב לעשות מה שאני חייב לעשות".
אלפים חיכו לארדואן בשדה התעופה לפנות בוקר עם דגלי פלסטין. ההמונים קראו קריאות "טורקיה איתך" וחלקם נשאו שלטים שעליהם נכתב "מנהיג עולמי חדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully