וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש דין": נסייע לפלסטינים לתבוע פיצויים

ארגון זכויות האדם קורא לפלסטינים להגיש תביעות בגין בנייה בלתי חוקית בהתנחלויות. "גזל האדמות מתבצע על ידי הרשויות"

ארגון זכויות האדם "יש דין" הודיע היום (שישי) כי הוא נערך להגשת סיוע לתושבים פלסטינים שיבקשו להגיש תביעות פיצויים ופינוי מבנים נגד מדינת ישראל. זאת, בעקבות חשיפת דו"ח שפיגל, לפיו משרד הביטחון מחזיק במאגר מידע סודי החושף כי ב-75% מההתנחלויות בוצעה בנייה ללא אישור.

מוסף "הארץ" דיווח הבוקר כי לפי הנתונים במאגר, ביותר מ-30 התנחלויות, בהן יישובים ותיקים ומבוססים כעפרה ואלון מורה, נבנו בתי מגורים, בתי ספר, בתי כנסת, כבישים ואפילו תחנת משטרה - על קרקעות פרטיות של פלסטינים. "יש דין", המעריך את היקף התביעות נגד המדינה במאות מיליוני שקלים, הודיע כי בימים הקרובים יפרסם מודעות בעיתונות הפלסטינית הקוראות לאנשים שעל אדמתם הוקמו מבנים לא חוקיים לפנות אליו לקבלת סיוע משפטי.

"מסד הנתונים שנחשף הוא כתב אישום חמור נגד רשויות צה"ל ומדינת ישראל", אמר עו"ד מיכאל ספרד, היועץ המשפטי של "יש דין". לדבריו, הדו"ח "מוכיח שגזל האדמות של הפלסטינים מתבצע לא רק בהעלמת עין אלא באופן אקטיבי על ידי רשויות המדינה, שלצורך כך מפירות באופן שיטתי את המשפט הבינלאומי ואת זכויות הקניין של תושביהם הפלסטינים של השטחים הכבושים".

במסגרת פרויקט האדמות של "יש דין", אותו מנהל דרור אטקס, הוגשו כבר שתי תביעות הדורשות פיצויים מהמדינה על כך שלא פינתה את המאחזים מגרון ועמונה ושלא הרסה את המבנים בהם למרות שהוציאה צווי הריסה. "הדו"ח שנחשף מאפשר כר נרחב לפעילות משפטית", הסביר אטקס, "הוא מצביע על כך שמי שאי פעם חשב כי הפרת החוק בגדה מוגבלת לתופעת המאחזים הלא חוקיים, טעה טעות חמורה. המאחזים אינם אלא קצהו של קרחון שההתנחלויות הרשמיות הן חלקו הארי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully