וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הנבחרים אישר את תוכנית הסיוע הכלכלית

ברוב של 244 מול 188 חברי המפלגה הרפובליקנית אושרה התוכנית, שתובא בשבוע הבא לאישור הסנאט. אובמה בירך על ההחלטה

בית הנבחרים בארצות הברית אישר הלילה (חמישי) ברוב של 244 מול 188 מתנגדים את תוכנית הסיוע לטיפול במשבר הכלכלי. התוכנית בסכום של 825 מיליארד דולרים, תועבר לאישור הסנאט בשבוע הבא.

למרות תקוותו של הנשיא ברק אובמה כי ההצבעה על תוכנית הסיוע לא תהיה מפלגתית, אף חבר רפובליקני לא הצביע בעדה, ו-11 נציגים מהמפלגה הדמוקרטית הצביעו נגדה. התוכנית הכלכלית תיתקל כעת באופוזיציה קשה בסנאט שם הרוב הדמוקרטי קטן יותר לעומת בית הנבחרים.

לאחר ההצבעה בירך אובמה על אישור התוכנית, ואמר כי הוא מקווה כי תושלם חקיקת התוכנית עד החודש הבא. "אני מקווה שנוכל להמשיך ולחזק את התוכנית לפני שהיא מגיעה לשולחני. אולם מה שאנו לא יכולים לעשות הוא לגרור את רגלינו, או להרשות להבדלים המפלגתיים לעצור אותנו". אובמה הוסיף כי "אנו צריכים כעת להתקדם במהירות ובאומץ כדי להחזיר את האזרחים האמריקאים חזרה למקומות העבודה שלהם, וזה בדיוק מה שתעשה התוכנית הזו".

לדבריו התוכנית לטיפול במשבר הכלכלי החמור תעזור ליציאה מהמיתון על ידי הפחתת מסים מבעלי עסקים בסכום כולל של 275 מיליארד דולר והזרמה של 540 מיליארד דולר ליוזמות הכוללות השקעה בתשתיות, בניית כבישים חדשים, תיקון גשרים, והקמה ושיקום של עד 10,000 בתי ספר.

יושבת ראש בית הנבחרים, ננסי פלוסי, מהמפלגה הדמוקרטית אמרה כי אובמה מבקש לבצע פעולה מהירה ונועזת וזה "בדיוק מה שאנו הולכים לעשות היום". הביקורת על התוכנית הכלכלית של אובמה במפלגה הרפובליקנית נסובה על התמהיל שלה. חברי בית הנבחרים הרפובליקניים טענו כי הפחתת המסים קטנה מדי ואילו יותר מדי כספים מוזרמים להשקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully