וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אלדד: להחיל ריבונות יהודית בהר הבית

חבר האיחוד הלאומי אמר בראיון לוואלה! LIVE כי "מי שישלוט על הר הבית ישלוט על ישראל". ח"כ סוויד: "התגרות בעם הפלסטיני"

מערכת וואלה!

(צילום: איתי לנדאו, עריכת וידאו: ענת ברק)

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) אמר היום (שלישי) בראיון לוואלה! LIVE כי על ישראל להחיל ריבונות יהודית על הר הבית". לדבריו, " הר הבית הוא נקודת הכובד, מי שישלוט בהר הבית ישלוט בארץ ישראל. אסור לתת להם תחושה שהר הבית שייך להם. כרגע הר הבית כמעט ולא בידינו. מה שכתוב בחוקי היסוד שלנו - חופש פולחן לכולם, יהודים, מוסלמים ונוצרים לא מתקיים".

בראיון פרס אלדד את משנתו הפוליטית והוסיף כי "זוהי מלחמת דת ולא סכסוך טריטוריאלי. סכסוך טריטוריאלי אפשר לפתור, מלחמת דת לא. לעולם לא יהיה שלום עם הערבים".

ח"כ חנא סוויד (חד"ש) הגיב לדברים ואמר לוואלה! חדשות כי הצעתו של אלדד להחיל ריבונות יהודית בהר הבית, עלולה להבעיר את המצב. "זהו עוד צעד פרובוקטיבי שמהווה התגרות נוספת בעם הפלסטיני ובמוסלמים בכל רחבי העולם", הסביר. "צעד זה עלול להצית ולהבעיר את השטח מעבר למצב הטעון דיו. לכן אני חושב שלא ראוי שאף אחד ייענה לקריאה הזו של ח"כ אלדד. אולי הרשויות יבינו כבר מהי הסכנה בהתפתחויות הקיצוניות מצד הימין הקיצוני בישראל".

"לא מאמין שאולמרט בכה"

אלדד התייחס בראיון גם לפילוג במחנה הימין ואמר כי "המאבקים מי יעמוד בראש הם אלו שגרמו לפיצול. "המהלך להקמת "הבית לאומי" היה ראוי אבל לצערי היה ניסיון של המפד"ל להשתלט על האיחוד הלאומי. אני ניסיתי להקים את התקווה. מפלגת התקווה נועדה להיות התחליף בזירה הפוליטית ומראש הצעתי לבית הלאומי להצטרף אך הם סירבו".

אלדד טען כי מבצע "עופרת יצוקה", היה מעט מדי והתבצע מאוחר מדי. "לא הבנתי למה זה קרה עכשיו ולא שנה קודם. למה היינו צריכים להגיע למצב שיש להם כבר רקטות שמגיעות לאשדוד. הנה, גם הבוקר אנו מתבשרים על אירועים קשים בעזה. עד שלא נחזיק בנוכחות קבועה בציר פילדלפי לא נגיע להישגים אמיתיים במלחמה. אלדד אמר כי הוא תומך בעמדה הטוענת כי יש לירות לכל מקור ירי שממנו יורים, אפילו אם הדבר יגרור פגיעה קשה בחפים מפשע. "זה נכון שתושבי עזה היו חסרי ישע נגד חיל האוויר ואני כמעט שמח לזה. כי לא הייתי רוצה שזה יהיה ההיפך".

אלדד אמר כי הוא לא הופתע מהחלטת בג"ץ לא לפסול את המפלגות הערביות מלהתמודד לכנסת. "חשבתי שבג"ץ יהסס להזדהות חד משמעתית רק עם המפלגה היהודית האחת שלא תמכה בפסילה, הלא היא מר"צ. אבל שוב מסתבר כי בתוך בית המשפט העליון מרבית השופטים הם בעלי השקפת עולם חופפת להשקפת העולם של מרצ".

אלדד התייחס לדברים של אולמרט שטען כי הוא בכה כאשר ראה את דוקטור אבו אל עייש מבכה את הרג בנותיו. "אני לא מאמין שאולמרט בכה, לא מצפה ממנו לבכות וכבר לא מצפה מאולמרט להגיד אמת".

כשנשאל אלדד על הסתירה לכאורה בין טיפולו בפצועים פלסטינים לבין עמדותיו הקיצוניות ענה אלדד: "אין סתירה בין הרופא ההומניסט ובין מי שמציע את פתרון המדינה הירדנית. אני טיפלתי בהרבה מחבלים ששכבו אצלי בבית החולים, ואמרתי בעבר, אם הייתי רואה מחבל שיש לו פצצה הייתי יורה בו. אם לא הייתי הורג אותו, אלא רק פוצע אותו הייתי רץ לבית החולים לטפל בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully