וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים ליוו למנוחות את אברהם רביץ

רביץ כיהן כח"כ מטעם יהדות התורה. במשך 21 שנות פעילותו בכנסת, כיהן כסגן שר במשרדים שונים. הלילה מת בירושלים בגיל 75

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: איילת שולמן, קריינות: ענת ברק)

חבר הכנסת הרב אברהם רביץ (יהדות התורה) הלך הלילה (שני) לעולמו בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים בגיל 75. לפני שלושה שבועות אושפז רביץ במצב קשה בשל בעיית לב. הוא הותיר אחריו אישה, 12 ילדים ו-77 נכדים. הלווייתו של רביץ תצא מביתו בירושלים היום בשעה 13:00.

רביץ נולד בשנת 1934 בתל אביב. לאחר לימודיו בישיבה התגייס ללח"י, ולאחר הקמת המדינה שירת בצה"ל. לאחר שירותו הצבאי היה רביץ פעיל בארגון "יד לאחים – פעילי המחנה התורתי" שסיפק חינוך דתי במחנות העולים בשנות ה-50 וה-60. בתחילת שנות השמונים פתח רביץ בקריירה פוליטית כאשר התמודד על ראשות עיריית ירושליים בראש רשימה עצמאית.

את דרכו בכנסת החל רביץ בשנת 1988, כאשר נבחר כח"כ מטעם בסיעת דגל התורה. הוא המשיך לכהן כח"כ מטעם יהדות התורה, לאחר שדגל התורה אוחדה עם יהדות התורה. במהלך שנות כהונתו מילא רביץ את תפקיד סגן שר השיכון, יושב ראש ועדת הכספים, סגן יושב ראש הכנסת, סגן שר החינוך וסגן שר הרווחה. בנובמבר 2008 הודיע רביץ כי הוא מתכוון לפרוש מהחיים הפוליטיים ולא להתמודד בבחירות בפברואר.

בעבר סבל רביץ מבעיות בריאות שונות ובניו עלו לכותרות כאשר התחרו ביניהם על הזכות לתרום לו כליה. לבסוף הפילו גורל ובנו הבכור משה זכה בכבוד. רביץ התנגד נחרצות למכירת חמץ בפסח ולקיומם של נישואים אזרחיים בישראל ואף תקף על רקע זה את נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק.

ממפלגת הבית היהודי נמסר בתגובה כי "רביץ יזכר בנועם הליכותיו וביושרו. כתלמיד חכם הוא תרם מחוכמתו לכנסת ולדמותה היהודית של המדינה".

מהעמותה להנצחת חללי הלח"י ומוזיאון בית יאיר נמסר כי הם אבלים על פטירתו של רביץ, אחרון לוחמי הלח"י בכנסת. לפני כשנה בדיוק סיפר רביץ בנאומו בכנסת כיצד הגיע למחתרת וציין שהאירוע שמשך אותו היה רצח מפקד הלח"י אברהם "יאיר" שטרן, בידי הבולשת הבריטית.

איש של הסכמה לאומית

סיעת קדימה פרסמה הודעת אבל על מותו של ח"כ רביץ. בהודעה נמסר כי "סיעת קדימה מרכינה הבוקר את ראשה עם פטירתו של חבר הכנסת אברהם רביץ מוותיקי הבית ומדובריה הרהוטים והבולטים ביותר של הציבוריות החרדית. חבר הכנסת רביץ ייזכר לעד כאיש של הסכמה לאומית ששאף לגשר ולקרב בין ההלכה היהודית לכלל הציבור בארץ, כל זאת מתוך נאמנות להשקפת עולמו ואהבה למדינת ישראל ולציבור אותו ייצג".

תנועת הליכוד הביעה "צער עמוק על פטירתו של חבר הכנסת הרב אברהם רביץ". יו"ר הליכוד ח"כ בנימין נתניהו אמר כי "חבר הכנסת רביץ היה שליח הציבור, מסור ונאמן לקהליו ודבק בערכיו. רביץ היה קשוב ואכפתי לא רק לקהל מצביעיו אלא לכלל ישראל ולזיקתו למורשת היהודית".

ח"כ ראובן ריבלין (הליכוד) ספד לרביץ ותיאר אותו כ"שותף מלא בחוויה הדמוקרטית ובפרלמנטריזם הישראלי". לדבריו, "הרב רביץ היה אמנם תקיף בעמדותיו, אך התנהל כאיש בעל פתיחות וסובלנות מיוחדים במינם. הוא היה אחד האישים היחידים בעולם החרדי, שהבינו נכונה את הדילמה של המגזר, כמיעוט הרוצה לשמור על זכויותיו וזהותו היהודית השורשית. בתחום הזה בוודאי, תוכר מורשתו לדורות".

ממפלגת הבית היהודי נמסר כי "רביץ יזכר בנועם הליכותיו וביושרו. כתלמיד חכם הוא תרם מחוכמתו לכנסת ולדמותה היהודית של המדינה".

מהעמותה להנצחת חללי הלח"י ומוזיאון בית יאיר נמסר כי הם אבלים על פטירתו של רביץ, אחרון לוחמי הלח"י בכנסת. לפני כשנה בדיוק סיפר רביץ בנאומו בכנסת כיצד הגיע למחתרת וציין שהאירוע שמשך אותו היה רצח מפקד הלח"י אברהם "יאיר" שטרן, בידי הבולשת הבריטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully