וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הצי האמריקאי נלחם בהברחת נשק לעזה

העיתון הבריטי "טיימס" מדווח כי כוח מיוחד עוקב אחר ספינות אירניות חשודות. בשבוע שעבר טענה ארה"ב כי לכדה 2 ספינות נשק אירניות

כוח מיוחד של הצי האמריקאי נמצא במפרץ עדן, והוא עוסק באיתור משלוחי נשק מאירן המיועדים לחמאס ברצועת עזה. כך מדווח היום (ראשון) העיתון הבריטי "טיימס". מקורות דיפלומטים אמריקאיים מסרו כי הכוח נשלח לאזור כדי לנטר ספינות נשק אירניות חשודות בדרכן לים האדום כדי לחמש מחדש את חמאס.

על פי הדיווח, גם אירן שלחה בשבועות האחרונים שתי משחתות לאזור, לטענתה במטרה להיאבק בשודדי הים. בישראל, לעומת זאת, חושדים כי הספינות האירניות, העוגנות באריתריאה, משמשות גם להברחת אמצעי לחימה לעזה. במסמך שחיבר המודיעין הישראלי בשבוע שעבר, נטען כי לאירן יש תוכנית מקיפה לחימוש חמאס, וכי היא מנסה לעשות זאת באמצעות ספינות משא.

בשבוע שעבר דווח ברשת "פוקס", כי גורמים רשמיים במשרד ההגנה האמריקאי טוענים שצבא ארה"ב יירט וערך חיפוש על ספינה בבעלות אירנית, בחשד שתכננה להעביר נשק לחמאס. שני גורמים במשרד אמרו כי ספינת המשא הפליגה כשעל תורנה התנוסס דגל קפריסין. כוח של הצי האמריקאי עקב אחר הספינה בים האדום, וחיילי הצי עלו על סיפונה, בהסכמת אנשי צוותה. בחיפוש נמצאה תחמושת שכללה פגזי ארטילריה. הצי פנה למצרים בבקשה שתערוך חיפוש על הספינה כשתגיע לנמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully