וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאגר האורניום האירני הולך ואוזל"

דיפלומטים מערביים טוענים כי לאירן אין די חומר גלם כדי להוציא לפועל את תוכנית הגרעין ומנסים למנוע מכירת אורניום למדינה

מעצמות מערביות מאמינות שחומר הגלם הדרוש להכנת נשק גרעיני הולך ואוזל באירן. כך דווח ב"טיימס" הלונדוני. לדברי העיתון, הדבר הניע פעילות בינלאומית שמטרתה למנוע מאירן לייבא חומר גלם נוסף.

מקורות דיפלומטיים מאמינים שמאגרי "העוגה הצהובה" של אירן, אותו חומר שמופק מעפרת אורניום, עומדים להיגמר תוך חודשים ספוריםץ בריטניה, ארה"ב, צרפת וגרמניה פתחו במאמצים דיפלומטיים אינטנסיביים בניסיון למנוע את מכירת החומר לאירן. בחודש שעבר שיגרה בריטניה הוראה חשאית לנציגיה בספקיות האורניום הגדולות, קזאחסטן, אוזבקיסטן וברזיל,לפעול למניעת מכירת מוצרי אורניום לאירן. מקורות המעורים בנושא אמרו ל"טיימס" כי על אף שהצעד הדיפלומטי לא ימנע ככל הנראה פיתוח פצצה גרעינית, הוא עשוי לעכב את שאיפותיה של אירן ולהגביר את השליטה באיום האירני.

תוכנית הגרעין האירנית עומדת בפני צומת קריטי – מומחים העריכו כי בתוך חודשים יהיה בידי אין מספיק אורניום מועשר להכנת פצצה אטומית. מאגר "העוגה הצהובה" של אירן נרכש מדרום אפריקה בשנות השבעים על ידי השאה במסגרת תוכניתו להקמת מפעלי גרעין אזרחיים. אירן אמנם מפתחת מכרות אורניום משלה, אולם אין בידה מחצבים מספיקים כדי לקיים תוכנית גרעין בת קיימא. המאמץ הבינלאומי משקף חשש גובר ש-2009 עתידה להיות שנה קריטית עבור תוכנית הגרעין האירנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully