וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שכשל בלשונו, אובמה שוב הושבע לנשיא

פחות מיומיים אחרי השבעתו, הושבע הנשיא הטרי פעם נוספת בטקס מצומצם במעונו החדש. הבית הלבן: הוא רצה "לנקוט משנה זהירות"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הושבע הלילה (חמישי) פעם נוספת לתפקידו. זאת לאחר שההתרגשות הרבה בהשבעה המקורית שלשום וטעות של נשיא בית המשפט העליון גרמו לו להיכשל בלשונו. ההשבעה המחודשת נערכה בחדר המפות בבית הלבן, ומטעם הנשיא הטרי נמסר, כי הוא ביקש לקיימה כדי "לנקוט משנה זהירות".

נשיא בית המשפט העליון ג'ון רוברטס, ששיבש את נוסח ההשבעה בטקס רב המשתתפים בגבעת הקפיטול, התייצב הלילה בבית הלבן ושאל את אובמה האם הוא מוכן להשבעה. הנשיא החדש השיב לו: "אני מוכן, ואנחנו עומדים לעשות זאת לאט מאוד", ונשבע בנוסח ההשבעה הקבוע. "אני נשבע בזאת", אמר, "שאמלא את תפקיד נשיא ארצות הברית בנאמנות ואעשה כמיטב יכולתי לשמור, להגן ולשמור על החוקה האמריקאית".

בתוך כך, הנשיא הנכנס צפוי לחתום היום על צו לסגירת מחנה המעצר גואנטנמו שבקובה. לפי טיוטת הצו, שהגיעה לידי סוכנות הידיעות "רויטרס", המחנה ייסגר בתוך כשנה והממשל יבחן באופן מיידי כיצד לטפל באסירים הנותרים. בין השאר תישקל האפשרות להעביר אסירים למתקנים בארצות הברית.

אתמול חתם הנשיא החדש על שני צווים נשיאותיים ושלושה מזכרים שעוסקים בהתנהלות הבית הלבן ואמורים, לדברי אובמה, לפתוח "עידן חדש של פתיחות". אחד המזכרים עליהם חתם מורה להקפיא את שכר הבכירים בבית הלבן ברמה הנוכחית. לדברי דובר הבית הלבן רוברט גיבס, בימים שבהם "בכל רחבי המדינה משפחות מהדקות את החגורה בגלל המשבר הכלכלי, הבית הלבן אינו יוצא דופן".

בצו נוסף הנוגע למחויבות האתית, אסר אובמה על עובדי הזרוע המבצעת לקבל מתנות מלוביסטים בוושינגטון. בנוסף, הוא דורש שהמינויים של עובדי המדינה ייעשו על בסיס כישורים מקצועיים וניסיון ולא על בסיס קשרים פוליטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully