וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס גלעד ייצא היום למצרים לדיון בהברחות

עשוי גם להעלות בשיחות את עניינו של גלעד שליט. מועצת הביטחון קראה הלילה למנוע הברחת נשק לרצועה, אך לפתוח את המעברים

ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף (במיל') ייצא היום (חמישי) לקהיר, בירת מצרים, כדי לדון במניעת הברחות הנשק לרצועת עזה. גלעד צפוי להיפגש עם ראש המודיעין המצרי, עומר סלימאן, ועם בכירים מצרים נוספים. ייתכן, כי בשיחות תעלה גם סוגיית החייל החטוף גלעד שליט.

בתוך כך, מועצת הביטחון של האו"ם קוראת לכבד את הפסקת האש ברצועת עזה, למנוע את הברחות הנשק לתוך הרצועה ולפתוח את מעברי הגבול. בתום דיון הלילה על המצב ברצועה גם קראה המועצה לכבד את החוק הבינלאומי ולהגן על מוסדות האו"ם. בנוסף, הביעה המועצה "דאגה עמוקה" מהמצב ההומניטרי ברצועה.

במהלך הדיון קרא עוזרו של מזכ"ל האו"ם באן קי מון הודעה מטעמו, שבה דרש מישראל הסברים על הפגיעה במתקני אונר"א. לדבריו, צוות האו"ם מוכן לספק את המידע הדרוש ולשתף פעולה בעניין האירועים שהובילו לפגיעה במתקנים. הוא הוסיף, כי ראש הממשלה אהוד אולמרט הבטיח לספק במהירות למזכ"ל את תוצאות הבדיקה של ישראל לאירועים בעזה.

בהודעה גם נאמר שהסיבה לאלימות בעזה היא "כישלון מדיני קולקטיבי". כמו כן, כללה ההודעה התייחסות לסכסוך הישראלי-פלסטיני. "יש צורך בלא פחות מהתערבות בינלאומית רצינית כדי לתמוך בפתרון הסכסוך הזה", נאמר בה. לדבריו, על הפתרון להתבסס על החלטות מועצת הביטחון ועל יוזמת השלום הערבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully