וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: פתרון המשבר בעזה מותנה בשחרור שליט

שרת החוץ הבהירה בתום פגישה עם שרי החוץ של האיחוד האירופי בבריסל, כי כל עוד החייל החטוף בידי חמאס, "לא ניתן לפתור את המשבר ברצועה". ברק: ייתכן שהמבצע קידם הסיכוי לשחרורו

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"כל עוד גלעד שליט נשאר בידי חמאס, לא ניתן לפתור את המשבר ברצועת עזה". כך אמרה אמש (רביעי) שרת החוץ ציפי לבני תום פגישה עם שרי החוץ של האיחוד האירופי בבריסל שבבלגיה.

לבני גם התייחסה בדבריה לסוגיית הברחת הנשק לרצועת עזה. לדבריה, "ההברחות וההתחמשות של החמאס הן איום שישראל לא תקבל. הקהילה הבינלאומית, קודם ארה"ב ועכשיו גם אירופה, מבינה שהצורך לפעול כנגד האיום הזה הוא צורך משותף". היא הוסיפה, כי "ישראל שומרת לעצמה את זכותה להגן על עצמה ועל אזרחיה - לא רק מפני ירי כי אם גם מפני הברחות".

מוקדם יותר הבהיר חוויאר סולאנה, הממונה על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, כי האיחוד יפעל כדי לסייע במניעת ההברחות לעזה. במהלך הפגישה עם השרים נדונו גם הצורך בהעברת סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה וכן החשיבות בשמירה על הפסקת אש לאורך זמן.

בתוך כך, שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט אמר אתמול כי למצרים וישראל אין מידע אודות גורלו של החייל החטוף גלעד שליט. "השאלה אם שליט נמצא בחיים או לא היא שאלה שיש לבדוק", הוסיף. "אין בידי מידע אודות נושא זה. אני חושב שגם בישראל לא יודעים".

גם שר הביטחון אהוד ברק התייחס אתמול למאמצים לשחרור החייל החטוף. בראיון לערוץ 2 אמר ברק כי " אני חושב שייתכן שהמבצע קידם את הסיכוי שנוכל להגיע להתקדמות בעניין גלעד שליט". לדבריו, "אין יום שאני לא עוסק בזה, ושטובי האנשים עוסקים בזה. אין ספק שתידרשנה החלטות קשות בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully