וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "צפויה תקופה ארוכה של שקט בדרום"

שר הביטחון אמר כי חמאס קיבל שיעור כואב מאוד, אך איים: "השינוי ייבחן דרך ההרתעה שנוצרה. אם יכריחו אותנו, יהיו עוד תקיפות"

"על פי הערכתי נראה תקופה ארוכה של שקט בדרום", אמר הערב (רביעי) שר הביטחון אהוד ברק בראיון לערוץ 1. לדבריו, "הפעולה הזו הפתיעה את חמאס גם בעצם קיומה וגם באפקטיביות של הפעולה האווירית ובדיוק המודיעיני. גם עצם הפעולה הקרקעית הפתיע אותם. חמאס קיבל שיעור כואב מאוד".

בהתייחסו לתוצאות הדיפלומטיות של המבצע אמר ברק: "אינני זוכר תיאום עולמי כזה ונכונות מצרית כזו להירתם. יש לקוות שזה יעבוד. השינוי האמיתי ייבחן דרך ההרתעה שנוצרה. אני סומך על ההרתעה יותר מעל כל דבר אחר. חמאס למד שבמקרה הצורך ניתן לפעול נגד המנהרות גם דרך האוויר בצורה יעילה". שר הביטחון ציין כי במהלך המבצע הותקפו כ-150 מנהרות ואיים כי "אם יכריחו אותנו, יהיו עוד תקיפות".

שר הביטחון התייחס גם לסוגיית החייל החטוף גלעד שליט ואמר כי הוא סבור שהמבצע "יכול להאיץ את תהליך השבתו הביתה של שליט. אנחנו נעשה הכל שגלעד יחזור. בתגובה לשאלה האם יכרוך את פתיחת המעברים בהשבת שליט אמר ברק: אני לא חושב שיש משהו שמזכה את חמאס באיזה קרדיט אצלנו לפתוח לו סתם את המעברים".

את תפקוד שרת החוץ ציפי לבני בעת המבצע הגדיר ברק כ"בסדר". הוא הגן על הסכם הרגיעה שקדם לתקיפה בעזה וטען כי "חצי השנה של הרגיעה אפשרה לנו להשלים את מערכת ההכנות שהביאה לאבידות נמוכות בלחימה". לדבריו, "במרווחים שבין הפעולות ישראל צומחת, פורחת ומשגשגת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully