וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באן בשדרות: "אלימות חמאס חייבת להיפסק"

מזכ"ל האו"ם אמר בעת ביקורו בשדרות, אליה הגיע לאחר שביקר בעזה, כי "לכל אדם יש זכות לחיות חיים נורמליים בלי איומים ופגיעות"

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: נעמה דרור)

מזכ"ל האו"ם באן קי מון ביקר היום (שלישי) בשדרות והביע הזדהות עם מצוקת התושבים בעיר. "אני מודאג מתחושות התושבים. באתי כדי לראות במו עיני את המצב הבלתי אפשרי שנוצר כאן. אתם חיים כל יום תחת איום רקטות. המצב הזה הוא בלתי נסבל. אני יודע שאנשים נפגעו בבתי הספר, בבתים וברחובות, אני יודע עד כמה הילדים מפחדים. חמאס חייב להפסיק לירות רקטות אל עבר ישראל ואנחנו צריכים לעמוד על כך".

באן הגיע לשדרות לאחר שביקר מוקדם יותר ברצועת עזה, שם בחן את הנזק שהותיר אחריו מבצע "עופרת יצוקה". לדבריו, ישראל אינה האחראית הבלעדית למצב. "באתי לכאן בלב כבד, כפי שאתם מבינים. דיברתי בעזה עם פלסטינים. האלימות שנוקט חמאס חייבת להיפסק. לכל אדם יש זכות לחיות חיים נורמליים בלי איומים ופגיעות".

מזכ"ל האו"ם הוסיף כי הוא יודע שישראל עזבה את רצועת עזה לפני שלוש שנים במטרה לפתוח בתהליך מדיני יביא להפסקת מצב הלוחמה. "צריך למצוא פתרון פוליטי לסכסוך הזה ואני אמשיך לעבוד עם המנהיגים שלכם לקראת פתרון דו צדדי", אמר באן לתושבי שדרות,

בהתייחסו להפסקת האש שהכריזה ישראל, הביע באן תקווה שהיא תוכבד על ידי שני הצדדים. "אני מאמין שהפסקת האש חיונית מאוד. זאת גם האחריות של הקהילה הבינלאומית. יש עוד הרבה מה לעשות".

מזכ"ל האו"ם התייחס גם לסיוע שיעניק הארגון לשיקום ההריסות ברצועת עזה ושלח רמז ברור לישראל בעניין המעברים. "אני מתכוון לדאוג לסיוע הומניטרי, אבל צריך לדאוג לכך שהמעברים בין ישראל ורצועת עזה יהיו פתוחים. צריך להגיע להסכם על כך שיהיה מקובל על שני הצדדים". באן אף קרא לשים סוף להברחות דרך ציר פילדלפי ואמר שעל מצרים וארצות הברית להיות מעורבות במניעתן. מהמצרים הוא דרש להגביר את המאמצים להביא להפסקת אש יציבה אך הוסיף כי "זהו עניין לכל האומות הערביות, לא רק למצרים. כל המדינות ערב צריכות לתמוך בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully