וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: הלחימה בעזה העלתה את אמון הציבור בהנהגה

סקר מכללת עמק יזרעאל-מאגר מוחות, מצא ש-54% מהציבור מאמינים לשלטון, ויותר אזרחים (82%) מתכוונים להצביע בבחירות הקרובות

סקר שערכה המכללה האקדמית עמק יזרעאל, לקראת פאנל פוליטי שתקיים ביום רביעי, מצא כי מבצע "עופרת יצוקה" בעזה העלה את אמון הציבור בהנהגה, וכן את המוטיבציה להצביע בבחירות הקרובות. לפי הממצאים, ניהול המערכה בעזה העלה את מידת האמון של 54% מהציבור בשלטון של מדינת ישראל, בעוד ש-15% מהמשיבים סבורים כי הדרך בה התנהל המבצע בעזה מורידה את מידת האמון שהם רוחשים כיום למערכת השלטונית. 62% מתושבי תל אביב והמרכז השיבו כי הם מאמינים יותר בשלטון, ב-5% יותר מתושבי הדרום, שעמדו במרכז מתקפת החמאס.

בבחירות 2003 רק 68.9% מהציבור ממשו את זכותם להצביע, ובבחירות 2006 נרשמה ירידה ורק 63.5% מהציבור שלשל פתק לקלפי. הסקר, שנערך על ידי מכון מאגר מוחות, ביקש לבחון גם את כוונות ההשתתפות של הציבור בבחירות הקרובות לכנסת, בעקבות הלחימה בדרום. לפי התוצאות, חיזק מבצע "עופרת יצוקה" את המוטיבציה להצביע לכנסת ה-18. 82% מכלל מחזיקי הזכות להצביע אמרו כי הם מתכוונים לממש את זכותם. לפי הסקר ישנו הבדל מובהק בין כוונות ההשתתפות בבחירות לכנסת בין הצעירים ( 17-45, 76%) למבוגרים (בני 45 ומעלה, 88%) בקרב אלה המתכוונים להצביע וכן בקרב הצעירים (12%) והמבוגרים (4%) שלא מתכוונים להצביע. לפי הסקר, 90% מתושבי הדרום יצביעו בבחירות הקרובות.

הסקר נערך בשיטה של סקר טלפוני באמצעות ראיון מובנה בתאריך 18 בינואר 2009, בקרב מדגם הסתברותי ואקראי של 612 משיבים המהווה מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל (גילאי 17 ויותר). טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא 4.5%.

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2009

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully