וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי: "האויב של ישראל, לא האויב שלי"

ח"כ אחמד טיבי התארח בוואלה! LIVE ומתח ביקורת קשה על המלחמה: "בגלל התקפי פאניקה בשדרות, יצרתם נהר של דם בעזה". בנוגע לפסילת מפלגתו: "אופטימי לגבי הכרעת בג"ץ"

מערכת וואלה!

(עריכת וידאו: איילת שולמן)

יממה לפני החלטת בג"ץ האם לפסול את מפלגתו מלהשתתף בבחירות לכנסת, התארח חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"ם –תע"ל) בוואלה! LIVE ולא היסס לירות לכל הכיוונים. "בגלל התקפי פאניקה בשדרות יצרה ישראל נהר של דם בעזה". אמר טיבי. "האגרסיביות של ישראל כלפי רצועת עזה פשוט בלתי ניתנת לתפיסה. זו היתה מלחמה של הצבא החזק באזור ובין השטח החלש ביותר באזור".

טיבי רמז כי הפגיעה הקשה באוכלוסיה האזרחית בעזה היתה מתוכננת. "זו לא היתה מלחמה נגד חמאס, אלא מלחמה נגד העם הפלסטיני. מישהו החליט שהעם הפלסטיני ישלם את המחיר". בשדרות ילדים הרטיבו בגלל הקסאמים. בעזה יש עכשיו פחות 400 ילדים שכבר לא מרטיבים. ישראל נצחה את הפלסטינים 400:0 במניין הילדים המתים".

טיבי סירב בכל תוקף להגדיר את חמאס כארגון טרור. "מה שנראה לך כאויב הוא לא בהכרח האויב שלי אני לא משתמש בסמנטיקה של התקשורת הישראלית. גם מפני שאני מסתכל על הסכסוך הישראלי-פלסטיני במבט יותר מורכב וגם מפני שאני פלסטיני". לטענת טיבי, על הקהילה הבינלאומית לנהל משא ומתן עם חמאס ולא להחרים אותו. "ארגון חמאס נבחר בבחירות דמוקרטיות ולכן על העולם לדבר איתו". הוא אמר. עם זאת, טיבי הדגיש בכל תוקף כי הוא נגד פגיעה באזרחים ונגד ירי קסאמים ורקטות לעבר ישראל. "השאלה איפה היינו 8 שנים בזמן שירו על שדרות היא לא הוגנת, כי כן התבטאנו בנושא ואמרנו שאנחנו נגד".

אז איך בכל זאת אפשר למנוע את ירי הקסאמים מבלי להפעיל את הצבא? על פי משנתו המדינית של טיבי, הכול תלוי בפתיחת המעברים. "שבוע לפני תחילת המלחמה קיבלתי טלפון מראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה שאמר לי שהם מעוניינים בחידוש התהדיה במידה והמצור יוסר. עזה היא בית הכלא הגדול בעולם. מזון לא נכנס והתושבים לא יכולים לצאת. כל הלחץ הזה סופו שהוא התפוצץ בירי טילים לעבר ישראל". לדבריו, התהדיה היא אינטרס של שני הצדדים ויש לחתור אליה. טיבי טען שאפשר היה להגיע למצב הנוכחי מבלי לפתוח במלחמה.

"לעולם לא נלך עם ציפי לבני"

טיבי מתח ביקורת חסרת תקדים על שר הביטחון אהוד ברק ועל שרת החוץ ציפי לבני. "ברק לא צריך לעשות קמפיין בחירות. המלחמה היתה קמפיין הבחירות שלו וההוכחה היא שמפלגת העבודה היא המרוויחה הגדולה מאותה מלחמה".

לגבי לבני היה טיבי אף חריף יותר. "לעולם, אבל לעולם, לא נשתתף בגוש חוסם של לבני נגד נתניהו. לעולם לא נמליץ על מועמדותה של ציפי לבני לראשות הממשלה בפני הנשיא. מי אמר שציפי לבני יותר טובה מנתניהו? למה תמיד מצפים שהערבים יצילו את ישראל מנתניהו? אם הציבור הישראלי יבחר בנתניהו שיבושם לו. לציפי לבני יש עמדות קשות נגד ערביי ישראל וצריך להעניש אותה. האמת העצובה היא שדווקא את המלחמות עשו אנשים שכביכול מוגדרים כשמאל מרכז- ברק לבני אולמרט".

לקראת הדיון מחר בבג"ץ בנוגע לפסילת המפלגות הערביות, סיפר טיבי על האווירה הקשה בדיון בוועדת הבחירות שבמהלכו הוחלט על פסילת המפלגות. "הרגשתי שאם לחלק מהאנשים בוועדה היה נשק הם היו יורים בנו". טיבי קשר בין המלחמה ובין העמדות הקיצוניות שהוצגו בדיון. "אין ספק שבאווירת המלחמה היה קל יותר לאנשים להציג עמדות לאומניות. מבטי השנאה היו בוטים ושקופים. הרגשתי בוז וסלידה לחלק מהאנשים. הם פשוט לא רצו לשמוע מה יש לנו להגיד. הדבר המעניין ביותר הוא שמי שרצה לפסול אותנו הם אנשים פשיסטיים שלא מתביישים בכך, ומי שנגררו אחריהם הם אנשי מפלגת העבודה וקדימה". ומה יהיה מחר בבג"ץ? "אני אדם אופטימי", אמר טיבי, "אבל המציאות טופחת לפעמים על פניי. אני מקווה שזה לא מה שיקרה מחר".

לטיבי היתה הזדמנות להביע את משנתו גם בנושאים שלא קשורים רק לביטחון. הוא דיבר על עמדותיו הכלכליות "אני מתנגד להפרטה מוחלטת של המשק מכיוון שהיא פוגענית ודורסנית. אם כי אני לא מבטל יוזמה פרטית". עמדותיו החברתיות, "אנחנו רוצים להרחיב את שירותי הרווחה לכלל הארץ ובמיוחד לפריפריה ולהחזיר את קצבאות הילדים", ועל זכויותיהם של הציבור ההומו לסבי, "כל אדם ובחירתו האישית". טיבי התייחס גם לפופולריות ההולכת וגואה של מפלגת חד"ש בקרב הציבור היהודי. " דב חנין עשה עבודה יפה בתל אביב, אני מאחל לו ולמפלגת חד"ש הצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully