וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקרים: המבצע בעזה חיזק את גוש הימין

הסקרים שפורסמו בערוצי הטלוויזיה, מחזקים את מפלגות הימין שמרכיבות גוש של 64 מנדטים. הליכוד ממשיך להוביל, העבודה לא ממריאה

ערוצי הטלוויזיה פרסמו הערב (ראשון) סקרים ראשונים לאחר הודעות ישראל וחמאס על הפסקת אש. מהסקרים ניתן לראות כי יחסי הכוחות בין המפלגות הגדולות, דומים פחות או יותר לאלה שהיו ביניהן לפני היציאה למבצע "עופרת יצוקה", אולם גוש הימין מצליח להתחזק.

בסקר שנערך עבור חדשות ערוץ 2 על ידי מכון "מאגר מוחות" של פרופ' יעקב כץ, מקבלת מפלגת הליכוד בראשות ח"כ בנימין נתניהו 31 מנדטים ואילו מפלגת השלטון קדימה בראשות שרת החוץ ציפי לבני מקבלת 23 מנדטים. מפלגת העבודה בראשות שר הביטחון ברק מקבלת בסקר 15 מנדטים.

שאר חלוקת המנדטים בסקר ערוץ 2: ישראל ביתנו 13, ש"ס 12, התנועה-החדשה מרצ 6, יהדות התורה 5, הבית היהודי 3, חד"ש 4, רע"מ-תעל 3 ובל"ד 3. עוד עלה מהסקר כי 36 אחוזים מהנשאלים חושבים שח"כ נתניהו הוא המתאים ביותר לתפקיד ראש הממשלה. השרה לבני קיבלה על שאלה זאת 21 אחוזי תמיכה ואילו השר ברק זכה לתמיכה של 14 אחוזים בלבד.

סקר של חדשות ערוץ 10 ומכון "דיאלוג" הראה תוצאות מעט שונות. הליכוד קיבל בסקר זה 29 מנדטים ואילו קדימה עולה בסקר ל-26 מנדטים. מפלגת העבודה ירדה ל-14 מנדטים, ממש כמו מפלגת ישראל ביתנו שמקבלת מספר מנדטים דומה. ש"ס מגיעה בסקר ל-10 מנדטים ואילו התנועה החדשה-מרצ מגיעה גם בסקר זה ל-6 מנדטים.

שאר המנדטים בסקר ערוץ 10: יהדות התורה 5, האיחוד הלאומי 4, חד"ש 4 ואילו מפלגות בל"ד ורע"מ-תע"ל מקבלות 2 מנדטים כל אחת. גם מפלגות הבית היהודי והירוקים לא עוברות את אחוז החסימה והן מגיעות ל-2 מנדטים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully