וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית חולים שדה הוקם במחסום ארז

ביה"ח הוקם במימון הצלב האדום ומאוייש על ידי מתנדבים. אחד המתנדבים הוא נתן קודינסקי, ששכל את בן אחיו בפיגוע במחסום

שי אוקנין

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: איילת שולמן)

עוד לפני שהוקם, החל בית החולים שנפתח היום (ראשון) במחסום ארז, לפעול. פלסטיני, שהגיע למחסום על מנת לעבור לישראל לצורך קבלת טיפול במחלת הסרטן ממנה הוא סבל, עבר לפתע אירוע של דום לב. פרמדיקים של מגן דוד אדום, שעסקו באותה עת בהקמת בית החולים, הצליחו להחיות את הפלסטיני והוא הועבר להמשך טיפול באחד מבתי החולים בארץ.

בית החולים הוקם לצורך טיפול בתושבי רצועת עזה שנפגעו בימים האחרונים מהקרבות שהתנהלו ברצועה. הוא מורכב מחדר מיון, מרפאות מומחים, מכון רנטגן, מעבדות,בית מרקחת ופינת משחקים לילדים, ומסוגל לקלוט כ-30 חולים בשעה. כל חולה מקבל אבחון ראשוני ומשם מועבר לטיפול באחת המרפאות ולאחר מכן משוחרר לביתו. במקרים חמורים, החולים מאושפזים בבית החולים או מועברים לטיפול בבתי חולים בישראל.

בית החולים הוקם במימון הצלב האדום. משרד הביטחון הקצה עבורו את מסוף הנוסעים החדש במחסום ארז, שמעולם לא הופעל בגלל המצור שהוטל על הרצועה לאחר עליית חמאס לשלטון, ומשרד הבריאות הטיל את הקמתו על מד"א, נציגו של הצלב באדום בישראל.

חדר המיון, המרפאות והמעבדות השונות מאוישות על ידי רופאים, אחיות ולבורנטים מתנדבים. אחד מהם, נתן קודינסקי, אחראי ההדרכה במד"א ובין מקימי בית החולים, שכל את בן אחיו, נדב, לפני ארבע שנים וחצי בפיגוע באזור מחסום ארז. "אנחנו באים לטפל בחסרי יכולת שאין להם אפשרות לקבל את הטיפול הזה בשום מקום אחר, ואנחנו עושים את זה מכל הלב, למרות העבר של משפחתי", אמר קודיניסקי לוואלה! חדשות. "זוהי חלק מהפעילות ההומניטרית שאנחנו עושים, מבלי להתחשבן על עניינים של דת, מין, לאום או שום דבר אחר". רופאים ואחיות המעוניינים להתנדב בבית החולים מתבקשים לפנות למד"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully