וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם מרוצים: "הפסקת האש היא הקלה עצומה"

מזכ"ל האו"ם וארה"ב בירכו על הפסקת האש. צרפת, בריטניה וגרמניה הציעו סיוע בסיכול הברחות הנשק. "מצפים ליצירת דינמיקה של שלום"

מדינות רבות בעולם מיהרו לברך הלילה (ראשון) על הכרזתה של ישראל בדבר הפסקת אש חד צדדית בעזה, שנכנסה לתוקפה בשעה 2:00.

מזכ"ל האו"ם באן קי מון אמר כי הוא "חש הקלה" מההכרזה. "אני חש הקלה מכך שממשלת ישראל החליטה להפסיק את האלימות ", אמר באן. "זה יהיה הצעד הראשון לנסיגת כוחות מלאה של צה"ל מעזה". הוא הוסיף כי הוא מעוניין לראות נסיגה כזו בהקדם האפשרי.

גם שר החוץ של בריטניה דייויד מיליבנד אמר כי הוא "חש הקלה עצומה". מיליבנד ברך האת ישראל על החלטתה. רשת ה-BBC ציטטה את דבריו כי "22 ימי הלחימה גבו את חייהם של יותר מדי בני אדם".

ארצות הברית שלחה גם היא את ברכתה. "ארה"ב מברכת את הפסקת האש שהכריזה ישראל בעזה, ומצפה שכל הצדדים יפסיקו את מתקפותיהם מאופן מיידי", אמרה מזכירת המדינה קונדוליזה רייס. לדבריה, "מטרת ארה"ב נשארה הפסת אש בת קיימא מלאה שתוביל ליציבות ולנורמליזציה בעזה".

האירופאים רוצים לעזור

בתוך כך, סוכנות הידיעות הצרפתית מדווחת כי בריטניה, צרפת וגרמניה הכריזו הלילה כי הן מעוניינות לסייע במניעת הברחות הנשק לתוך רצועת עזה. בריטניה אף הודיעה כי היא מוכנה לספק סיוע ימי לשם כך.

במכתב משותף שיועד לממשלות ישראל ומצרים, שלוש המדינות הצהירו כי הן "מוכנות לנקוט מספר צעדים כדי לתרום לחיסול הברחות אמצעי הלחימה לעזה". כמו כן, נכתב כי הן ימשיכו לעבוד עם ממשלות מצרים וישראל "כדי להוציא אל הפועל את הצעדים הללו".

"גרמניה, צרפת ובריטניה, יחד עם שותפות נוספות, תומכות במאמצי מצרים וישראל להשיג הפסקת אש ארוכת טווח בעזה", כתבו קנצלר גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת ניקולא סרקוזי וראש ממשלת בריטניה גורדון בראון. "אנו מצפים להפסקת אש ארוכת טווח בעזה שתיצור אחריה דינמיקה חדשה של שלום מתמשך במזרח התיכון", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully