וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מעלים על דעתנו הסכם בלי גלעד"

לקראת ישיבת הקבינט הצפויה לאשר הסכם הפסקת אש, כינסה משפחת שליט מסיבת עיתונאים. נועם שליט: "זה חלון הזדמנויות בלתי חוזר להחזרתו של גלעד"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: נעמה דרור)

לקראת ישיבת הקבינט שתיערך הערב (שבת) ותעסוק בהפסקת אש חד צדדית בלחימה בעזה, כינסה משפחתו של החייל החטוף גלעד שליט מסיבת עיתונאים במצפה הילה. הוריו של גלעד, נועם ואביבה שליט, וכן יו"ר הארגון להשבת גלעד שליט חזי משיטה, קראו לשרי הקבינט לכלול את שחרורו של גלעד בכל הסדר להפסקת האש. "אנחנו לא מעלים על דעתנו שנושא שחרורו של גלעד לא יכלל בכל הסדר שיושג בסופו של דבר", אמר נועם שליט.

לדבריו,"אנו רואים בנקודת הזמן הזו נקודת זמן קריטית וחלון הזדמנויות בלתי חוזר להחזרתו של גלעד לאחר שנתיים וחצי בשבי החמאס". הוא הוסיף כי "אנחנו נהנים מתמיכה ציבורית רחבה כמעט מקיר לקיר, כולל שרי הקבינט, וכפי שבא לידי ביטוי במאות מכתבים, טלפונים וסתם אנשים שעוצרים אותנו ברחוב ואומרים לנו לא לוותר".

נועם שליט אמר עוד, "כי היו גורמים שניסו לבסס את כושר ההרתעה של ישראל על גבו הצר של גלעד שליט,אבל אנחנו רואים היום שמדינת ישראל יכולה היום אם היא רוצה לבסס את כושר ההרתעה שלה באמצעים אחרים". לדבריו, "שרי הקבינט באותה דעה שהנושא של גלעד חייב להיפתר הפעם".

יו"ר הארגון להשבת גלעד שליט חזי משיטה אמר, כי הצעד הראשון שעל ממשלת ישראל לנקוט, כבר הערב, הוא לדרוש סימן חיים מגלעד שליט. אמו של גלעד, אביבה שליט, אמרה כי המשפחה מרגישה פחד וחרדה גדולה, אך בכל זאת ישנה תקווה שמשהו זז, ושאולי החזרתו של גלעד מתקרבת.

לא לחרוץ את גורלו של גלעד

בתוך כך, בהודעה שפרסם מטה המאבק להחזרת שליט מוקדם יותר נאמר בין היתר כי, "משפחת שליט עקבה בדאגה אחר מהלכי המלחמה ומברכת על הסיום הקרב. המשפחה מפגינה אמונה שלמה שסיומה יביא גם לסיום שביו של גלעד כחלק מהשבת חוסנה הערכי והצבאי של מדינתנו".

"בעת זו של מגעים לביסוס הסכם", נכתב בהודעה, "המשפחה עומדת על כך כי החזרתו של גלעד תהיה כלולה בשפה מחייבת וברורה בכל הסדר שיוסכם עליו. בנסיבות הקיימות, המשפחה רואה בדרישה חד-משמעית זו זכות בסיסית כהוריו של ילדם ומילוי חובתם, כהורים לחייל באשר הם".

עוד נאמר בהודעה כי, "הסכם רחב וכולל לאחר תקופת לחימה, יוצרת מציאות חדשה והזדמנות גורלית להשבתו של גלעד. מציאות זו צריכה לשרת את מנהלי המו"מ, לדרוש – ולקבל – את החזרתו של גלעד. כמעט אלף (!) ימים ולילות שבהם עברה ישראל פרקים של עימות חלקי ואח"כ רגיעה, מבלי שהשכילה להשיב את גלעד. סיום פרק של לחימה, מהווה אם כך את ההזדמנות האחרונה".

לדברי המשפחה, "המשפחה קיבלה בקורת רוח ותקווה את עמדתם של שרי הקבינט, עימם נפגשה, כי יעמדו על כך שגלעד יהיה חלק מכל הסכם. המחויבות הברורה שביטאו ראש הממשלה ושר הביטחון אינם מותירים מקום לספק כי בכוונתם לכלול את השבת גלעד בכל הסדר לסיום הלחימה. אם חלילה, יכשלו מדינת ישראל ומנהיגיה במשימת החזרתו של גלעד הביתה, עלולה החברה הישראלית לשלם מחיר כבד הרבה יותר מכל מחיר שתדרוש החזרתו: היא תפגע בבסיס ערכיה וברוח הלחימה של צה"ל בעתיד. כשלון כזה יחרוץ את גורלו של גלעד להישאר קבור בעזה, בשביו, בעודנו חי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully