וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התקדמות משמעותית במו"מ להפסקת אש"

לדברי גורמים ביטחוניים, ההתפתחויות ביממה האחרונה יוצרות אופטימיות זהירה באשר לאפשרות להשיג הפסקת אש כבר בימים הקרובים

התקדמות משמעותית נרשמה בשיחות עם מצרים בנושא מניעת הברחות נשק לרצועת עזה. ב"הארץ" דווח, כי כך נמסר הערב (שישי) מלשכת ראש הממשלה אהוד אולמרט, לאחר שובו של ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף (במיל') עמוס גלעד, מסבב שיחות נוסף במצרים.

בנוסף, מקורות ביטחוניים אמרו ל"הארץ", כי ההתפתחויות ביממה האחרונה יוצרות אופטימיות זהירה באשר לאפשרות להשיג הפסקת אש בימים הקרובים. בסוף השבוע יתקיימו התייעצויות בדרג המדיני הבכיר ולאחריהן תכונס כנראה ישיבה של הקבינט ושל הממשלה כדי לדון באפשרות של הפסקת אש.

יחד עם זאת, ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, נשא היום נאום תקיף בפסגה הערבית בקטאר ואמר כי הארגון אינו מקבל את התנאים של ישראל להפסקת אש. לדבריו, חמאס ימשיך להתחמש עד שהתקיפות על עזה ייפסקו. משעל הוסיף כי הורה לבטל את ביקורה הצפוי של משלחת בקהיר.

עוד אמר משעל כי מנהיגיה של ישראל מנסים לכפות תנאים חדשים במטרה לחסל את 'ההתנגדות הפלסטינית'. "לא ייתכן שתושבי עזה יחיו תחת חרב האש או חרב המצור. המצור על עזה הוא הכרזת מלחמה", אמר. לטענתו ארגוני ההתנגדות הערבים הם אלו שגירשו את אריאל שרון מעזה ואת אהוד ברק מלבנון. "ההתנגדות יכולה לנצח, אין להקל ראש באפשרות זו", הוסיף.

גם נשיא סוריה בשאר אסד נשא דברים בפסגה וקרא למצרים ולירדן לבטל את קשריהן הדיפלומטים עם ישראל. אסד הוסיף כי "יוזמת השלום הערבית מתה". הנשיא הסורי אמר עוד כי גורלה של עזה "הוא כגורלנו כולנו" וציין כי "השואה הישראלית בעזה", כלשונו, "בדרך לעבור לשלב הבא".

נשיא לבנון מישל סלימאן אמר בנאומו בפני משתתפי הפסגה כי מתקפתה של ישראל לפני שנתיים בלבנון "לא הצליחה להרוס את לבנון, את תושביה ואת רוח ההתנגדות הפועם בה". נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד קרא להעמיד לדין בינלאומי את מנהיגיה של ישראל בגין ביצוע פשעי מלחמה ברצועת עזה.

"מוכנים להפסקת אש כבר מחר"

קודם לכן היום, דיווח העיתון "א-שארק אל אווסט" כי חמאס הודיע למצרים כי הוא מוכן להתחיל כבר מחר בהפסקת אש ברצועת עזה לפי מתווה היוזמה המצרית, חמאס הוסיף כי הוא מוכן להציב במעבר הגבול ברפיח פקחים של האיחוד האירופי וכן ושל הרשות הפלסטינית.

חמאס גם דרש כי יוצבו פקחים טורקים ומצרים במעברי הסחורות בין עזה לישראל. לפי הצעת חמאס, כוחות צה"ל ייסגו מרצועת עזה בתוך שבוע. בחמאס חזרו על עמדתם כי הם מוכנים שהפסקת האש תיארך למשך שנה ושאפשר יהיה להאריכה עם סיומה.

מקור מצרי בכיר אמר כי הפגשיות בין ראשי המודיעין המצרי לבכירי חמאס היו "קשות". "המצרים קיבלו קריאות לעזרה מפעילי חמאס בעזה, מראשי מוסדות הומניטריים ומאישים פלסטינים אחרים", הוסיף המקור. "על כן המליצו המצרים לחמאס להסכים להצעה המצרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully