וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיבוצניקים נרתמים למען תושבי עזה

אנשי התנועה הקיבוצית אספו ציוד הומניטרי רב שאמור להיכנס לרצועה. "האזרחים הפלסטינים אינם קשורים לחמאס"

התנועה הקיבוצית מתכוונת להעביר היום (שישי) דרך מעבר כרם שלום סיוע הומניטרי לתושבי רצועת עזה. במהלך הלילה אספו אנשי התנועה ועמותות שונות ציוד רב שכולל מזון, תרופות ושמיכות שנמסרו על ידי תושבי קיבוצים, יישובים ערבים ודרוזים.

ראש אגף המשימות של התנועה הקיבוצית יואל מרשק אמר לוואלה! חדשות כי "בימים אלה אנו רואים את עצמנו מגוייסים לשמור ולאפשר קיום שגרת חיים בכל מקום, לא משנה איפה, גם אם זה ברצועת עזה. ביד אחת אנחנו מחנכים את בנינו להיות ראשונים בקרב ובשנייה אנחנו עוזרים למי שזקוק לעזרה, כי האזרחים הפלסטינים אינם קשורים לחמאס ועכשיו צריך לעזור גם להם".

בתוך כך, ארגון "רופאים לזכויות אדם" טוען כי המשטרה עצרה הבוקר באזור אשקלון שיירה של ארבעה אוטובוסים שמבקשים להעביר ציוד הומניטרי לרצועת עזה. אנשי הארגון ביקשו גם למחות נגד המלחמה והפגיעה באזרחים ובתשתיות אזרחיות. השיירה יצאה מתל אביב, טייבה, באר שבע וירושלים.

שר הרווחה יצחק הרצוג, שמונה כממונה מטעם הממשלה על תאום הסיוע ההומניטרי לרצועה אמר השבוע כי "ממשלת ישראל מגבירה את המאמצים לפעול לסיוע הומניטרי לאוכלוסיית עזה, שנקלעה לסיטואציה בלתי נסבלת, שכן ארגון הטרור חמאס משתמש בהם. נמשיך להציע סיוע לאזרחי כפי שעשינו קודם גם בימים הקרובים".

בצומת מגן שבתחום המועצה האזורית הפגינו הבוקר תושבי האזור נגד המלחמה ברצועת עזה. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב: "זה לא ייגמר עד שנדבר". המפגינים תבעו מהממשלה להפסיק לאלתר את המבצע הצבאי ולהביא להפסקת הירי על יישוביהם באמצעים מדיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully